• Astarte

Vad var det för portal de talade om i det okända?

Jag har ibland hört talas om att många tror att det skulle finnas portaler mellan det andliga och det världsliga. Igår på Det okända talade de om det igen. Vad är det för tanke och vad kommer den från? Jag gissar att det är små hål i dimentionerna där andar kan komma till oss, men vad kommer tanken ifrån? Hur stängs de? Hur uppkommer de? Någon som är påläst?

• Svar på tråden Vad var det för portal de talade om i det okända?
  • fallen angel

den bästa förklaringen jag kan komma med är att dessa protaler uppkommer på ställen med mycket energi... detta gör att det är lättare för spöken att komma igenom och många andar som är svaga fastnar i den starkaste energin...

• R Franklin
    fallen angel skrev 2010-03-19 22:52:43 följande:
    den bästa förklaringen jag kan komma med är att dessa protaler uppkommer på ställen med mycket energi... detta gör att det är lättare för spöken att komma igenom och många andar som är svaga fastnar i den starkaste energin...
    Du menar ställen som svarta hål?
    I'm a skeptic . . . Sorry to annoy you with facts.
  • Astarte
    Jaha, vet du vad denna energi "är" (består av, orsakas av etc)? Jag har hört att det finns något som omtalas om "vortex" (tror jag), är det ungefär samma sak?
  • pearshapedbastard
    Astarte skrev 2010-03-20 19:31:36 följande:
    Jaha, vet du vad denna energi "är" (består av, orsakas av etc)? Jag har hört att det finns något som omtalas om "vortex" (tror jag), är det ungefär samma sak?
    En vortex är t.ex virveln som skapas när du spolar toaletten. Kanske man är som mest andlig när man "paratar med ulrik i den vita telefonen"?
    As long as we have a master in heaven, we will be slaves on earth. -Bakunin
  • Astarte
    pearshapedbastard skrev 2010-03-20 20:07:17 följande:
    En vortex är t.ex virveln som skapas när du spolar toaletten. Kanske man är som mest andlig när man "paratar med ulrik i den vita telefonen"?
    Kanske det. Jag har hört uttrycket i New Age kretsar och undrade vad de menar med det.
  • pearshapedbastard

Hehe. New age människor hittar på de mest fantastiska saker. Vanligtvis tar de ett ord te tycker låter häftigt och hittar på sina egna teorier. En vortex är en virvel helt enkelt.

As long as we have a master in heaven, we will be slaves on earth. -Bakunin
  • Dr Börje
    Forsmark? Ringhals? Oskarshamn? Barse....???
  • fallen angel

nej inte kärnkraftverk!! det är för visso energi...

energin som andliga protaler består av är starka känslor... de är allt som oftast negativa känslor då de är strkare och håller sig kvar lättare än positiv energi...

• R Franklin
    fallen angel skrev 2010-03-20 21:46:05 följande:
    nej inte kärnkraftverk!! det är för visso energi... energin som andliga protaler består av är starka känslor... de är allt som oftast negativa känslor då de är strkare och håller sig kvar lättare än positiv energi...
    Det du menar är med andra ord http://sv.wikipedia.org/wiki/Pseudovetenskap. Eftersom http://sv.wikipedia.org/wiki/Energi är en väldefinierad fysikalisk storhet, vore det på sin plats att du kallar ditt hokuspokus för något annat, eftersom det annars lätt förvirrar folk som faktiskt vet vad energi är för något.
    I'm a skeptic . . . Sorry to annoy you with facts.
  • Semper Idem
    pearshapedbastard skrev 2010-03-20 20:14:18 följande:
    Hehe. New age människor hittar på de mest fantastiska saker. Vanligtvis tar de ett ord te tycker låter häftigt och hittar på sina egna teorier. En vortex är en virvel helt enkelt.
    Vad är skillnaden på människor och tal?

Jo talen med period är rationella
Svar på tråden Vad var det för portal de talade om i det okända?