Deprimerad och humörsvängningar av lågkolhydratkost???
Jag har nu ätit enligt GI sedan januari och har gått ner ca. 6-7 kg utan att någonsin gått hungrig. Jag trivs i mitt nya sunda förhållande till maten, till och med någon hamburgare har det faktiskt blivit, jag tränar regelbundet och har fått flyt i både kost och motion
MEN, mitt humör är outhärdligt för resten av familjen....jag har alltid haft problem med pms, men nu är det tusen gånger värre och jag kan bara koppla samman det med att jag inte äter kolhydrater längre. Min sambo påpekade att jag faktiskt är direkt aggressiv och labil, och jag känner själv att jag är som en tickande bomb...ledsen känner jag mig också med nära till tårarna hela tiden.
Är det någon som känner igen sig i det här och finns det något jag kan komplettera med utan att behöva gå tillbaka till pasta, ris och bröd för det vill jag inte
Sedan jag slutade med kolhydraterna har min ledvärk försvunnit, mjällen (som var ett riktigt problem tidigare) är också borta och min mage fungerar bättre än på många år!
Men om jag inte får rätsida på mina humörsvängningar är det risk för att vår relation inte kommer hålla och det får inte hända