• Stilla

Sova över hos farmor

I vår familj är vi 2vuxna och 3barn. 

Min kille är inte bio pappa till min dotter och varken hennes pappa, farmor och farfar finns i hennes liv så det är ju då mina styvbarns farmor och farfar som då är Ns farmor och farfar och det har alla "gått med på"
    Men så säger farmor framför alla tre barnen; "nästa gång A och L är hos er så vill vi att dom sover över här hos farmor för vi vill rå om våra barnbarn, det var så längesen!"
    (Vilket inte är sant, visst dom har inte sovit där men dom kommer över eller vi åker ditt var och varannan J*vla dag som barnen bor hos oss.)
    Min tjej är för kanske lite för liten för att förstå men hon tittade lite undrande och sa ; jag också! men forsatte sen med sitt.
    Men jag tycker att nu är dom tre barn och dom har själva sagt att nu är N också deras barnbarn!
    Det högg till i mitt hjärta för jag tänker att det kanske inte aldrig kan bli till 100% med någon form av "styvrelation" varken som förälder eller mor/farförälder..
  • Svar på tråden Sova över hos farmor
  • Hannah76

Åh... Vad jobbigt! Vet inte hur gammal hon är, men man kan ju tidigt känna sig bortvald.. Visst farmor har ingen "plikt" att ta sig ann denna tjej, men jag tycker på nåt sätt att det är alla eller ingen.. Jag har bara haft mina småsyskons farmor och farfar som "mina", och det har fungerat klockrent, har aldrig känt av att jag inte hör dit biologiskt.

• Fiyali

Framförallt, oavsett om de vill bli kallade vid namn eller inte, så GÖR MAN INTE skillnad på barn i en familj.

...ibland räcker det inte med att man gör sitt bästa, ibland måste man göra det som krävs...
  • Stilla

.. nej jag tycker att vi försöker får vår nya familj att fungera TILLSAMMANS då kan man inte dela upp dom så. Tycker att det är jobbigt nog att A&L bara är hos oss varannan vecka och då är min dotter ensam med oss.

Hur skulle det bli om vi får ett gemensamt barn då?
    Skulle bara dom 3 bli "områdda" då och lilla N som är 2år  (..men som enligt bvc ligger på en 3årings nivå så hon förstår mycket och uttrycker sig väldigt bra).. ska hon då vara kvar hemma eller? 
    Jag tror då att dom skulle ta alla 4 snarare..
  • Hannah76

Visst kan man dela på barnen, så att bara vissa sover över i taget. Men det ska ju ändå vara rättvist.

• Fiyali

Det är inte så att de inte tror att DU inte hade gillat om hon sov över?
    De kanske tror att hon är för liten för att sova över?

...ibland räcker det inte med att man gör sitt bästa, ibland måste man göra det som krävs...
  • Stilla

dom har ett annat barnbarn som är lika gammal och han sover över..

Då kan dom väl fråga.
    Känns ju bättre än att jag ska stå med pekpinne och säga ; ajajaj Noooora också!
  • Fiyali
    Stilla skrev 2010-03-12 10:34:01 följande:
    dom har ett annat barnbarn som är lika gammal och han sover över.. Då kan dom väl fråga. Känns ju bättre än att jag ska stå med pekpinne och säga ; ajajaj Noooora också!
    Jo men de kanske själva känner sig obekväma i situationen. Du kan ju själv föreslå att Nora också ska få sova över:)
    De kanske inte vill klampa på dina tår...
Svar på tråden Sova över hos farmor