• Deamums

Skulle du äta lunch på en Vegetarisk restaurang med varm och kall Husmansbuffé?

Jag är sugen på att starta en restaurang med detta tema i en mellanstor ort i Sverige. Därför undrar jag nu om det finns ett intresse för detta?
    Skriv gärna egna kommentarer!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle du äta lunch på en Vegetarisk restaurang med varm och kall Husmansbuffé?
  • Atamon

Ja det skulle jag gärna göra trots att jag inte är vegetarian  

• Tecken

Ja, gärna. Det finns ju redan såna restauranger.

• annett 80

Varför inte, om det finns variation i menyn så!

• Mamman till två

Absolut.

När jag bodde i Göteborg fanns där en vegetarisk restaurang med lunchbuffé som var helt fantastisk - ofta husmanskost.

Det var nästintill omöjligt att få ett bord i lunchrusningen, alltid fullsatt av både vegetarianer & ickevegeterianer.

De erbjöd dessutom alltid även vegankost vilket jag tror är smart, med ett sådant alternativ finns där något som passar de flesta, även en del födoämnesallergiker som har t.e.x. mjölkallergi.

• Cecese

Nej faktiskt inte. Jag måste äta protein till varje måltid och tyvärr tycker jag inte om eller kan inte äta de vegetariska alternativen jag testat.

Mamma till ♀-98, ♀-03, ♂-06 och ♂ oktober -08
  • Deamums

Kul att ni verkar vara så positiva!
    Det finns inte något liknande i närheten av den staden jag bor i!
    Men visst finns det i lite större städer!

Tanken är att det ska varieras med några olika varmrätter varje dag, men även ha en viss bas som är den samma. Quorn och sojaprodukter kommer förekomma men inga halvfabrikat i övrigt! Allt lagas på plats av bra råvaror.

Det ska finnas alternativ för både Laktos-, och Glutenallergiker.
    Buffén tänker jag ska kosta ca 70 p
    Och är man student/pensionär, eller har ett träningskort i stan kan få 10% i rabatt?

Jag har själv varit vegetarian i 16 år, så jag känner att jag i alla fall har hyffsad koll på läget!

• Deamums

Det kommer finnas Veganalternativ också...glömde skriva det!
    Ursäkta den lila gubben, det skulle stå "per person" där...
    Ni som är skeptiska finns det nåt som skulle få er att våga testa en gång? 

• lokisse

ja men inte varje lunch.

Difficile est saturam non scribere
Svar på tråden Skulle du äta lunch på en Vegetarisk restaurang med varm och kall Husmansbuffé?