• annett 80

Saft,sylt,marmelad som önskar fanns...

Hej!

Har gått och funderat lite på utbudet bland saft,sylt och marmelad.

Är det något som ni saknar som önskade fanns, något ni druckit/ätit men inte hittat igen eller någon favorit som ni alltid har hemma?

Bombardera med tips och ideer!!!!

{#lang_emotions_apple}

• Svar på tråden Saft,sylt,marmelad som önskar fanns...
  • Sencha

Det var någon tråd nyligen om att det var svårt att få fatt i ekologisk apelsinsaft.

Varning för ras Gå så försiktigt du kan Inga tanklösa menlösa ord Ingen felaktig fras (LW)
  • annett 80

Ok, har jag inte tänkt på...
    Har hört talas om flädermarmelad , låter så gott tycker jag!

• lokisse

överhuvudtaget sylt som inte är sa söt. gärna djupfryst i sma portioner

Difficile est saturam non scribere
  • Sencha
    annett 80 skrev 2010-03-12 11:25:36 följande:
    Ok, har jag inte tänkt på...Har hört talas om flädermarmelad , låter så gott tycker jag!
    Ikea säljer en apelsin/flädermarmelad, tror jag. Inte nåt märkvärdigt direkt.
    Varning för ras Gå så försiktigt du kan Inga tanklösa menlösa ord Ingen felaktig fras (LW)
  • mamma2004

Fläderbärsgele och paradisäpplegele är såå gott! Har inte sett det i affären, men har iofs inte letat heller eftersom vi gör det själva...

Tacksam mamma till Jemima (040626), Jonatan (060212) och Gideon (080206)
  • Bestla

Allt med körsbär.. det är den godaste smaken i världen.

• LillaFlingan

min kompis pappa gjorde en gång en fantastiskt god äppelmarmelad!!
    vet inte om det finns att köpa, har inte sett det iaf.

• annett 80

Allt som ni skrivt låter jättegott!!

• Frökenflitig
    annett 80 skrev 2010-03-28 09:30:40 följande:
    Allt som ni skrivt låter jättegott!!
    Jag gjorde syrensaft förra våren, det har jag aldrig sett eller hört talas om tidigare, det var gott och svalkande =) Blir nog en ny sats i vår igen;)
  • lalasmama
    Frökenflitig skrev 2010-03-28 10:52:36 följande:
    Jag gjorde syrensaft förra våren, det har jag aldrig sett eller hört talas om tidigare, det var gott och svalkande =) Blir nog en ny sats i vår igen;)
    hur gör man det?
    är inte syrener giftiga?
    ♥ familjen = kärlek ♥
  • Bridgett

Jag brukar göra flädersaft med lime sitället för citron, det blir gott. Sedan fick jag hemgjord blodapelsinmarmelad med strimlade skalbitar i en gång, det har jag tänkt göra sedan dess.

Något som jag köper och alltid har hemma är persikomarmelad, jättegott till brie- och cheddarost. Prova kombinationen lagrad cheddar, kardemummaskorpa och persikomarmelad!

• lalasmama

Fikon marmelad är supergott till ost å kex
    ..en gång köpte jag svartvinbärsmarmelad med smak av lakrits, mums!

♥ familjen = kärlek ♥
  • Frökenflitig
    lalasmama skrev 2010-03-28 13:47:51 följande:
    hur gör man det?är inte syrener giftiga?
    Nej syrenblommor är ätbara=) Du kan använda dem som dekoration också, och i sallader...vet inte om de smakar så mycket, men de är inte giftiga:)

http://www.tasteline.com/recept/Syren_saft
  • snillis

Jag gjorde en kursbärsmarmelad med vanilj(stång) i som folk blivit alldeles galet besatta av

Måste göra mer nästa år.....
  • Frökenflitig
    snillis skrev 2010-03-29 18:07:39 följande:
    Jag gjorde en kursbärsmarmelad med vanilj(stång) i som folk blivit alldeles galet besatta av Måste göra mer nästa år.....
    Låter smaskigt! Måste jag prova nu när jag har flyttat till hus och har mängder med bär =)

Kom att tänka på att jag gjorde raberbersaft med vaniljstång, den var också supergod :)

http://debatt.passagen.se/show.fcgi?category=4500000000000017&conference=7500000000000087&posting=19500000003770425

Och så gjorde jag raberbersaft med kryddnejlika i, också smaskigt!

http://www.tasteline.com/recept/rabarbersaft

Nu längtar jag efter sommar! {#lang_emotions_sunny}
Svar på tråden Saft,sylt,marmelad som önskar fanns...