• Anonym (Lisa)

Vilket är clearingnr?

Ska få insatt pengar på mitt konto. Nu undrar jag vilket som är clearingnr?
    Jag har Swedbank

På kontonr står det:

8464-0, _ _ _   _ _ _   _ _ _- _

Så nu undrar jag är clearingnr:
    8464 el
    8464-0??

• Svar på tråden Vilket är clearingnr?
  • Anonym (Lisa)

Fast nu såg jag på lappen som jag ska fylla i att clearingnr ska vara 4 siffror.
    Ska jag skriva 8464 då? Och på kontonr börja med nollan?

• Anonym (Lisa)

Ingen som vet??

• Mika86

då tro jag bara att du ska utesluta -0.
    ring o kolla för att va på den säkra sidan

• Anonym (mq)

på swedbanks hemsida står det såhär: Clearingnummer är det nummer som identifierar den bank och det kontor som ett konto är öppnat på. På kontoutdrag och kontobevis brukar clearingnummer visas antingen ihopskrivet med (först i) kontonumret eller under separat rubrik.
    Kontonummer och clearingnummer anges utan bindestreck och punkter när du anger det på Internetbanken.

Clearingnummer i Swedbank och sparbankerna kan ha fyra eller fem siffror. De clearingnummer som härstammar från Föreningsbanken börjar på 7 och är fyrsiffriga medan övriga clearingnummer i Swedbank och sparbankerna börjar på 8 och är femsiffriga.

Clearingnummer i andra svenska banker är fyrsiffriga. Som en vägledning listas nedan clearingnummerserierna för några banker:
    - Nordea: 1100-1199, 1400-2099, 3000-3399, 3410-4999.
    (För personkonton i Nodea: Markera "Personkonto".)
    - Östgöta Enskilda bank: 1200-1399.
    - JP Bank: 2300-2399.
    - Länsförsäkringar Bank: 3400-3409 och 9020.
    - SEB: 5000-5999.
    - Handelsbanken: 6000-6999.
    - Övriga banker: börjar på 9.

• Rhoda Horswunce
    Mika86 skrev 2010-03-12 12:52:03 följande:
    då tro jag bara att du ska utesluta -0.ring o kolla för att va på den säkra sidan
    Så är det.
  • tillit71

Precis som en skrev lite ovan så ska swedbanks clear nr som börjar på 8 vara 5 siffror!

• justin03
    Kyss ey ja vet inte,lev livet istället lite bror.ski i pengar simma med mig i min penga sjö. puss och kram justun bieber sug min banann
  • Isbit

det ska vara 5 siffor i clearingnumret du anger.

Svar på tråden Vilket är clearingnr?