Kräver jag för mycket från min sambo?
Min sambo pluggar 2 mil från vårat hem. Måndagar och fredagar går han hela dagar, på måndagar slutar han 17:30 och då sover han hos ett par gemensamma kompisar för att spara bensin och tid enligt honom. tisdag, onsdag och torsdag slutar han 10:00 på förmiddagen, ofta vill han stanna kvar i stan ett par timmar för att träffa kompisar istället för att åka hem direkt....
Jag är föräldraledig med våran 7-månaders son. Jag vill att han ska komma hem tidigt dom dagar han slutar tidigt för att avlasta mig och spendera tid med oss. Ofta har jag tankar som att han inte vill komma hem och väljer sina kompisar framför oss. Detta känns jättejobbigt. Har frågat honom om detta och han påstår att vi är viktigast men ändå känns det som att jag får böna och be för att han ska åka direkt hem.
Han har också sagt att han tycker jag vill ha för mycket kontroll men jag anser att man inte kan leva som om man vore en ungkarl och träffa kompisar varje dag när man har en familj, man måste priotera familjen före kompisarna. Har jag rätt eller fel?