• HE79

Lock för öronen!

Hej jag är i vecka 28 och det börjar slå lock för öronen på mig ibland, någon mer som har liknande symtom som har nåt tips om vad man kan göra.

• Svar på tråden Lock för öronen!
  • mom2be

Hej! Jag är i v.21 och har också upplevt lock för öronen emellanåt. Är till och från täppt i näsan också. Det är tydligen helt normalt och beror på den ökade östrogenhalten. Vet inte riktigt hur, med det är tydligen inget att oroa sig för iallafall. Jag brukar försöka få det att släppa genom att tryckutjämna (hålla för näsan och blåsa). Man kan även pröva nässpray med koksaltlösning (rennässans, finns på apoteket). Lycka till!

• adrenalin

det har slagit lock för mina öron från å till, men jag tycker inte det är nåt problem, bara lite störande.. så jag har inte gjort något. Bara låtsats som ingenting :)

• BillaBong

Samma för mig! Även om jag annars aldrig brukar tycka att det är något problem med att få det så är det skitobehagligt nu då det oftast kommer precis innan ett blodsockerfall (konstigt nog?!) ... och det är inte som ett vanligt lock för öronen för det går inte att få bort genom att tryckutjämna eller gäspa. Det blir nästan bara värre av det. Skitskumt.

• Röd ros

Skönt å höra att det är fler som har det. Jag har det ofta och det är störande.

• snartsyskon

Hej!
    Under min första graviditet hade jag konstant lock för öronen from v. 34. Jag var tvungen att använda Nezeril dagligen och då släppte det. Vet att man inte bör använda Nezeril för länge men för mig fanns det inget alternativ. Hörde knappt vad folk sa till mig. Anledningen är att slemhinnorna i örongångarna svullnar pga ökade hormonhalter. Nästan direkt efter förlossningen släppte locket och jag behövde aldrig använda Nezeril fler gånger.

• Alfelina

Jag har haft ständigt lock för öronen sedan månad 3. Men jag har det pga att gravhormonerna gör så att trycket i örat sjunker. Därför hjälper inte nässpray. Det ska försvinna efter fölossning elller amningstiden. Det ända som hjälper är attantingen ligga plant på rygg eller luta framåt huvudet då och då!

• Havsjungfrun

En kollega till mig hade ständigt lock i öronen fr.o.m. 3:e månaden. Först efter förlossnsingen släppte det.

Svar på tråden Lock för öronen!