• Änglatuss

Vibrationer??? vad var de?

kände nyss hela magen vibrera, nästan som vibratorn på en mobil, satt något frammåt böjd och så kände jag de... höll på en kort stund, sen sluta de och nu känner jag inget alls

vad kan de va varit?
    är i v 18

• Svar på tråden Vibrationer??? vad var de?
  • Änglatuss

eller hela och hela, halva och så nedre delen av magen lixom!

• Filippinan

Precis så har jag också känt men jag är bara i v 12 så jag tror att det var nån nerv som kom i kläm eller så var det väl gaser ... hihi.

• peppigapia

De Hex hahaha ja nåt kul ska dom väll ha där inne

Änglatuss jag hade oxå så under båda mina graviditeter...lycka till!

• Änglatuss

ja man blev ju förundrad
    men visst kunde de ha varit en nerv i klämd men inga gaser borde ha fisit då eller hur?

de hex
    nej en sån tror jag inte att jag har i magen faktiskt, så dum är jag inte

• lovelylocks

bebisen ryser när den kissar... det känns som vibtationer... fast vet inte om det bara är senare, du va ju rätt tidig såg jag nu

• Änglatuss

lovelylocks
    ah jag tog väl steget ut i förskott eller nått

jag trodde de va nått med bebisen kunde ju alltid hoppas
    kände de rätt starkt, så de va väl en nerv i kläm

• Malinski 82

Jag kände också en massa vibrationer veckorna före första sparken. Är övertygad i efterhand om att det var fosterrörelser. Först trodde jag att det var vibrationer från omgivningen, typ fläktar (var mitt i sommarn och varmt jobb) som gick in i kroppen, men sen kände jag samma sak när jag satt på en klippa (som oftast inte vibrerar). Dagen efter kom första sparken.

• Blue Vapor

Jag har känt så jättelänge.... och inte tänkt på att det var annat än normalt. Det händer då jag sträcker på mig, sådär skönt-sträcker på mig liksom.. Jätteofta på morgonen i sängen då man bökar omkring. Jag tycker det känns så läskigt att jag undviker att göra så... det känns som att man förlorar kontrollen över magdelen på nåt skumt sätt, haha!

Hur som helst så har jag haft så nästan ända från början.. tror det har att göra med att livmodern växer! Jag ska ta och fråga min BM när jag ska dit nästa vecka!

• Blue Vapor

Alltså, det behöver ju inte alls vara samma "vibrato" vi kännt, men det lät precis likadant då du beskrev!

• elinina

kolla så du inte klämt nån dildo eller nåt i dig...

• Änglatuss

har känt samma vibbrationer igen, fast på ett annat ställe i magen

och nej ingen dildo eller radiostyrd bil

• Filippinan

Så här står det på FL:s graviditetskalender (från v 13 dock men ändå)

"Det är svårt att urskilja fosterrörelser från vanligt bubbel i magen. När man ligger stilla i sängen kan det vara lättare, känner man ett litet sprattel en bit nedanför naveln och det inte åtföljs av något kurrande ljud är det mycket troligt att det är just fostret som rör sig."

• Änglatuss

de va inget kurrande ljud
    utan de kändes som att du fått in en vibrerande mobiltelefon i magen som vibrerar till en kortare stund..

kurret har jag känt, men de va ingenting jämnför med vibrationerna ska läsa och se om de står nått på babyboom!

• Änglatuss

Mamman:
    Nu kan det vara svårt att sova efterhand som kroppen växer. Försök använda kuddar för att stötta upp så du får en bekväm sovställning.
    Om din mage ?kurrar? nu är det inte säkert att det beror på att du ätit något konstigt utan det är med säkerhet barnets rörelser du känner av. Många gör sitt första ultraljud den här veckan.
    Barnet:
    Fostret växer snabbt nu. Fingeravtryck bildas. Det reagerar på direkt ljus genom att vända ryggen mot din mage till exempel då du solar. Barnet väger runt 150 gram och är ungefär 12,5-14 cm i sitthöjd.
    Fostret föredrar sötma framför andra smaker. I ett försök tillförde man fruktsocker till fostervattnet och då svalde fostret dubbelt så ofta som annars. När forskarna tillförde en besk tillsats reagerade fostret genom att grimasera och sluta dricka. Nu avslutas ett kritiskt stadium i utvecklingen av ditt fosters hjärna. Nästa kritiska utvecklingsstadium infaller mellan vecka 24 och 36.

så stod de på babyboom
    men de är ju inget kurrande

äsch är kanske bara nån nerv i kläm
    eller så pyret som kissar
    fick höra att de kan vibrera i magen då

• Monstermamman

Jag förstod aldrig det där med sprattlande fiskar. Hos mej kändes det som "pruttbubblor" bara det att det inte kom nån prutt.
    Det kan mycket väl ha varit bebin du kände!

• Änglatuss

monstermamman
    ja de va som att de skulle laddas till att komma som en jätteprutt, men inget kom...

Svar på tråden Vibrationer??? vad var de?