• Flippen

Hur sparar jag lösenordet på Tradera?

När jag loggar in på Tradera från hemdatorn så måste jag varje gång ange både Loginnamn och lösenord.
    När jag gick in på Tradera från jobbdatorn så poppade lösenordet automatiskt upp när jag skrivit in Loginnamnet (efter att jag angivit det vid första inloggningen).

Hur gör jag för att få det likadant på hemdatorn? Går in på Tradera ganska ofta och det hade varit skönt att slippa skriva in det långa lösenordet varje gång. {#lang_emotions_smile}

• Svar på tråden Hur sparar jag lösenordet på Tradera?
  • Minnie69

Fylla i webbformulär och lösenord automatiskt

Information i det här hjälpavsnittet gäller för Windows Internet Explorer 7 och Windows Internet Explorer 8.

I Internet Explorer används en funktion som kallas för Komplettera automatiskt för att spara lösenord och annan information som du skriver in i fälten i olika webbformulär. Genom att den här informationen lagras kan formulärfälten fyllas i automatiskt om du börjar skriva in samma information igen vid ett senare tillfälle.

Komplettera automatiskt är som standard aktiverat. Om Komplettera automatiskt har inaktiverats kan du följa nedanstående steg för att aktivera funktionen igen.

Aktivera Komplettera automatiskt

Öppna Internet Explorer genom att klicka på StartBild på Start-knappenoch sedan på Internet Explorer.

Klicka på knappen Verktyg och sedan på Internetalternativ.

Klicka på fliken Innehåll.

Klicka på Inställningar under Komplettera automatiskt.

Välj kryssrutorna Webbadresser, Formulär, Användarnamn och lösenord för formulär, och Fråga om jag vill spara lösenord.

Klicka två gånger på OK.

http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows-vista/Fill-in-website-forms-and-passwords-automatically

Kanske?

Svar på tråden Hur sparar jag lösenordet på Tradera?