• slapparen

Pergo dag 3-7 eller dag 5-9?

Hej

När jag blev gravid med förra barnet åt jag Pergo dag 3-7 men nu när vi försöker med tredje barnet går jag hos en ny gyn och där får jag ordinationen dag 5-9. Vad är det för skillnad?

Sen undrar jag... Med dubbelkur får jag äggblåsor, dock inte så jättestora... runt cirka 14-15 mm på dag 14. Om jag skulle äta en trippeldos, är det enda som händer att jag får fler halvstora blåsor eller kan det bli så att den äggblåsan jag brukar ha (får endast en verkar det som) växer till sig mer?

• Svar på tråden Pergo dag 3-7 eller dag 5-9?
  • Aimie

*puffar* Vill oxå gärna veta vad skillnaden å äta pergotime dag 3-7 å äta dag 5-9...

~2010 SKA bli vårt år~
  • annakohler

jag startade med pergotime på dag 3 (idag) ingen skillnad har hört att man kan börja dag 5 men har man ingen blödning så kan behandlingen starta när som helst

• Babe

puff... är det någon som vet? Är också nyfiken...

~ varje litet steg tar mig närmare mitt mål ~
  • inga76

Min gyn säger att 3-7 ger en kraftigare effekt än 5-9. Om man inte är så känslig för Pergo kan det alltså vara bra att ta tidigare i cykeln. Själv tar jag trippelkur dag 3-7 och på mig ger det en "vanlig ägglossning". När jag tar dubbelkur ser det ut ungefär som för dig, TS.

Svar på tråden Pergo dag 3-7 eller dag 5-9?