• Disco

Tapet-hjälp, ikea abstrakt vi högblank kök....

Skall renovera vårt kök. Skall ha ikeas abstrakt vit högblankt. vad skall vi ha för tapet till detta, behöver tips..Då köket verkligen blir kritvitt o blankt är ju risken stor att en vitt botten i en tapet kommer att se antingen grå ut eller gul, svårt att få kritvit....Nån med nåt tips o råd...., nån som själva har ikeas högblanka vita luckor....

• Svar på tråden Tapet-hjälp, ikea abstrakt vi högblank kök....
  • Disco

Ingen som installerat ikeas abstrakt högblankt kök?

• Chiraz

Inte än men nästa år ska vi.
    Vi kommer troligtvis att ha en tvärrandig tapet, jag har sett en från Midbec som jag vill ha.

Sen beror det ju på vad man gillar.

• Chiraz

Jag vill ha en svart bänkskiva, men är lite osäker där.
    Det blir tapet (den randiga) med en glasskiva, ingen kakel i köket, men annars hade det nog blivit Biselado kakel.

Golvet är jag osäker på det får nog vara kvar vi har samma golv i köket, hallen och vardagsrummet idag (valnöt).

Men jag är så sugen på att ha en svart plastmatta i hallen (typ industi) och vitt högglansigt i kök och vardagsrum.

Vad har du tänkt?

• lollsanT

Jag tror på att man inte ska ha alldeles för mycket olika färger i ett kök. Jag vill iaf inte ha det så då jag vill ha harmoni i köket.

Vi har också vita skåpsluckor och med det har vi ekgolv och ekskivor. Sedan har vi gråsvart kakel och gråsvarta handtag. På väggen kommer vi måla en grön färg som tonar åt det grå hållet.

• Chiraz

Hoppas på att få se lite bilder här också, det skulle vara roligt.

• Chiraz

Samma dörrhandtag som vi har idag....

Det ser jättefint ut.

• Disco

ÅÅ, tack för alla svar. Vi kommer att ha ett vitt golv med ett mönster bestående av en karta i svart. Tänker ha samma kakel som "lollo83", vart har ni köpt detta? Vi letar ihjäl oss känns det som. Har svartstenmöstrade laminatbänkskivor men på vå köksö kommer vi ha en massiv ek-skiva. Kommer att slå ut väggen mellan kök och vardagsrum o där har vi det grått. Så ljusgrå tapet med nåt diskkret mösnster lutar det väl åt....

• lollsanT

Vi köpte det på bygghemma.se

Det låter smart att matcha med vardagsrummet. Det gör vi också och därav anledningen till den gröna färgen i köket

• Jica

Vi har abstrakt luckor med svarta träbänkskivor. Vi har svart stankakel en remsa över diskbänken upp till fönstrena som är ca 15 cm ovanför och resten har vi en svart och guldig tapet över bänken. I matdelen som är i anknytning till köket har vi en vit tapet med vitt mönster och ekparkett i hela. Jag ångrar inget av valen.....

Svar på tråden Tapet-hjälp, ikea abstrakt vi högblank kök....