• Anonym

Går man upp i vikt av salt?

Jag brukar väga mellan 57-58 kg som högst. Igår åt jag jättesalta pommes frites och idag hade jag gått upp ett halvt kilo. Jag fattar att det bara är vätskevikt men kan man gå upp så mycket av salt som man åt dagen innan?

• Svar på tråden Går man upp i vikt av salt?
  • Anonym

Ja man lägger lättare på sig ifall man äter salt, men det har nog inget med ditt halva kilo att göra, varför är du så orolig för ett halvt kilo?

• Anonym

salt binder vätska. Så det är nog vattnet i din kropp som väger.

• radwanska
    Det är väl vätska precis som du säger. Salt binder mera vatten i kroppen. Så det handlar ju inte om muskler eller fett. Vikten kan ju diffa med typ ett kilo beroende på när man väger sig, hur mycket mat och vatten man har i magen.
  • Anonym (duh)

kan ju bero på pommesen?

• radwanska
    Anonym (duh) skrev 2010-03-12 20:46:51 följande:
    kan ju bero på pommesen?
    Nja
  • Themis

Antingen det eller är det bara de dagarna i månaden-de flesta kvinnor lägger ju på sig 0.5-1 kg vatten innan mens.

• Anonym
    Anonym (duh) skrev 2010-03-12 20:46:51 följande:
    kan ju bero på pommesen?
    För att gå upp ett halvt kilo av en portion pommes frites måste det handla om groteska mängder.
  • Anonym

Du kanske åt ett halvt kilo pommes???

• Anonym

Jag tyckte jag skrev ganska tydligt att jag vet att det handlar om vätskevikt.

Det var som en stor McD portion och de var väldigt salta. Så med det så är det möjligt att ha bundit ett halvt kilo vätska i kroppen pga allt salt?

Dessutom måste man väl inte vara orolig för ett halvt kilo bara för att man frågar om det är möjligt? {#lang_emotions_undecided}

• heter

Jag kan lätt dra på mig upp mot 1 kg på en dag om jag har ätit något salt.

Svar på tråden Går man upp i vikt av salt?