• Anonym (plussat sent)

Vad betyder det att man plussar sent?

Jag är lite nyfiken på vad ett sent pluss kan tyda på. Låga nivåer hcg? Jag fick neg på BIM men positivt på BIM+2. Det positiva resultatet fick jag med clearblue digital så jag har ingen aning om hur "kraftigt" positivt det var.

Finns det någon koppling till risken för missfall d.v.s. att det inte "tagit sig" som det ska? Ska tillägga att min ägglossning inte var sen så det beror inte på att jag är mindre gången än vad jag tror.

Någon som varit med om detta och vet vad det beror på? Hur har det gått för er som plussat sent?

• Svar på tråden Vad betyder det att man plussar sent?
  • Ziitoo

Jag tror inte sent pluss och missfall har någon koppling. Jag plussade på BIM+8 med grodan i magen och är idag i v.13+5.

Emmi Isabell ♥ Mammas och pappas lilla älskling!
  • Anonym (plussat sent)

ok, men stämde graviditetslängden för dig? Det kan inte bero på att du blev gravid senare än du trodde?

• Ziitoo
    Anonym (plussat sent) skrev 2010-03-13 09:39:37 följande:
    ok, men stämde graviditetslängden för dig? Det kan inte bero på att du blev gravid senare än du trodde?
    Stämmer ska det väl göra då man utgår från SM? Men vi får se vad Rutin UL:et säger. Jag och BM säger i alla fall v.13+5 för vi båda utgår från SM, vilket man alltid gör.
  • Anonym (plussat sent)

Jo fast ägglossningen kan ju komma lite senare en månad. Du änvände inte ägglossningstest så att du vet helt säkert när du hade?

• Ziitoo
    Anonym (plussat sent) skrev 2010-03-13 09:56:01 följande:
    Jo fast ägglossningen kan ju komma lite senare en månad. Du änvände inte ägglossningstest så att du vet helt säkert när du hade?
    Jo det kan den ju, men man utgår ju ändå från SM. Nej det gjorde jag inte.
Svar på tråden Vad betyder det att man plussar sent?