saltön var är ligger de?
Vi undrar var de ligger.Finns här någon som vet?tycker de ser så mysig ut.Skulle vara kul att åka dit.De är samma som när man har sett Fjällbacka med camilla Läckberg de ser också så mysigt ut.
Vi undrar var de ligger.Finns här någon som vet?tycker de ser så mysig ut.Skulle vara kul att åka dit.De är samma som när man har sett Fjällbacka med camilla Läckberg de ser också så mysigt ut.
Inspelningen är gjord i Lysekils kommun. Det mesta i Grundsund tror jag.
Ligger saltön och Fjällbacka nära varann.Vill ju besöka båda platserna.
Har inte så jättestor koll men båda ligger ju i bohuslän så det borde inte vara så långt emellan.
Som Josefin85 skrev i sin länk så är serien inspelad på ön "Skaftön". Alltså inte någon vid namn "Saltön".
Och enligt eniro är det 6,3 mil mellan Skaftö och Fjällbacka.
har iofs hört att de spelat in Saltön på Ellös. Tror det ligger på Orust..
sv.wikipedia.org/wiki/Skaft%C3%B6landet
"TV-serien Saltön med bland annat Tomas von Brömssen och Ulla Skoog spelades in på ön. Andra filminspelningar som delvis ägt rum på Skaftö är Wallanderfilmen Steget efter och den tyska filmen Pappa har två familjer."
Inspelat på skaftö :) den lilla pärla till ö där jag hade turen att växa upp!♥
främst i Grundsund och på Östersidan (2 orter på ön..) min gamla syslöjdslärares hus var ett utav bostadshusen i serien^^ hoho världen är liten
Den urusla filmen "dykarna" spelades också in på ön för några år sedan..
Det är en bra bit att köra mellan skaftö och fjällbacka.. och på sommarn kan det vara lite knöligt med all semestertrafik men hör er gärna om bland "lokala förmågor" de vet ofta genvägar som turister inte känner till^^