-
När vi kollar runt för att köpa ny inser vi snabbt att det inte är så lätt att hitta en vagn för lite större barn där man kan barnet vänt mot sig. Den vi har är en Carena free och fötterna hamnar en bra bit utanför fotstödet och den är allmänt trång nu med alla kläder och plädar.Har ni några tips på sittvagnar som skulle kunna passa vår dotter? Liggläge behöver inte finnas, men däremot alltså vändbart handtag eller sittdel. Gärna inte alldeles för dyr heller...Jag vet att detta egentligen inte är en fråga som har med adoption att göra, men för att undvika tråkiga svar och diskussioner om att så stora barn ska sitta framåtvända skriver jag ändå här. Jag tänker att ni kanske helt enkelt har bättre koll på de baktåvända vagnarna än vad föräldrar i allmänhet har ;)Tack för hjälpen!
-
Svar på tråden Hjälp, hon har redan vuxit ur vagnen!
-
Vet att emmaljunga har en kärra som har vändbart handtag. Den är för barn 6mån-4år tror ja. Vi kollade på en sådan när vi skulle bestämma oss för kärra.
-
Oj, vilken pluttig vagn ni måste ha... 85 cm är ju ingen längd! Lillebror, ca 1 m lång, sitter fortfarande bra i sin Brio Happy.
-
Ja vilket ovanligt liten vagn ni måste ha, min son är 93 cm och har en vanlig sittvagn som passar bra till honom och han kan nog växa en bit till innan den är förliten
-
Det finns flera vagnar att välja på, men jag har två förslag. Om ni går mycket promenader i skogen etc, så är Brio Happy en jättebra vagn, med fyra, traditionella hjul. Om ni är mer intresserade av en smidigare vagn med svängbara framhjul, är Bugaboo Cameleon jättebra. Trots att den ser liten ut, så är den lång i ryggen, tack vare det ergonomiska sittläget, och man kan ha en fyra-åring bakåtvänd i den (men då har hon nog slutat åka vagn).
-
Emmaljunga city cross har vi till vår grabb på 87 cm och dryga 14 kg, funkar strålande! Rekomenderas vamt.