• ohmydarling

Brio Go/Sing - hur länge har ni använt sittvagnen?

Vi funderar på att köpa antingen en Brio Go eller en Sing till vår bebbe som kommer i sommar.

Det står i informationsbladen att sittdelarna funkar till 3 års ålder. Stämmer detta, någon med erfarenhet? Har ert barn växt ur vagnen eller har ni av någon annan anledning valt att byta efter en tid?

• Svar på tråden Brio Go/Sing - hur länge har ni använt sittvagnen?
  • 060102 Ronja

jag gjorde så att jag köpte en vanlig brio röd vet inte nåt annat namn =P men efter 1 år ville jag ha ny :D köpte sulky ganska bekvämt, tror inte de e så många som använder första vagnen till barnet är 3 år, men vist e det så att du kan använda den upp till 3 eller till och med 4.

• vi och pyret

Vi har en sing, och ska köpa en ny vagn nu när sonen är 1,5. Detta enbart pga att han inte kan sitta ordentligt i vagnen. Singen är något bakålutad så det är jättesvårt för honom att sitta, speciellt nu på vintern med åkpåse.

Hade vi inte haft det problemet så hade vi nog haft den kvar ett bra tag.

• paloma84

Vi köpte en ny när dottern var 1år och 4 månader.
    För att vi ville ha en sittvagn nu när hon skulle börja på förskola, som var lägre ner så hon själv kan hoppa in och ut.

Vi hade en Sing innan, var nöjd! Men som sagt, den är hög.. och sittdelen är något bakåtlutad och i den åldern ville de gärna sitta rakt upp.
    Och vi ville inte släpa på den till förskolan, så vi köpte en Brio Spin.

• ohmydarling

Tack för era svar! Man blir lite snurrig av alla modeller och sorter som finns. Synd (och konstigt!) att sittdelen i Sing inte verkar vara så bra med sin bakåtlutade form, har hört det från flera håll nu.

Nåja, vi får ge oss ut och kolla, känna och jämföra! :)

• paloma84
    ohmydarling skrev 2010-03-14 08:12:24 följande:
    Tack för era svar! Man blir lite snurrig av alla modeller och sorter som finns. Synd (och konstigt!) att sittdelen i Sing inte verkar vara så bra med sin bakåtlutade form, har hört det från flera håll nu. Nåja, vi får ge oss ut och kolla, känna och jämföra! :)
    Men jag tycker dock att Singen variit en toppen vagn!
    Och det är väldigt svårt att hitta en vagn som kommer att uppfylla alla ens önskningar under alla år ens barn åker vagn. Man får nya behov hela tiden!
    Just därför köper många flera vagnar till ett och samma barn.

Vi har haft en duovagn, Singen, en retro vagn, en resevagn och nu Brio Spin.
    Men vi har resevagnen kvar!

Köp en vagn och sälj på blocket!

kopbarnvagn.nu/
Svar på tråden Brio Go/Sing - hur länge har ni använt sittvagnen?