Chaam skrev 2010-03-16 11:46:57 följande:
Har oxo i 2 dgr haft lite lite beigt/brunt på pappret från flytningar, sånt man kanske inte märkt om man inte tittat efter typ. ;) Hursom, nojjig som man är, är i V12, så ringde jag in. Man läser ju så mycket på nätet.. Hursomhelst, enligt henne var det väldigt vanligt, slemhinnor etc är sköra när man är gravid och så länge det inte är mängder med blod och man har ont samtidigt så ska det inte vara någon fara. Jag var ju även orolig för MA dvs att inte kroppen märkt att fostret är dött och inte stött ut det och det sa hon att det kan ju drabba alla men lite färgade flytningar var ju absolut inget tecken på att det skulle vara så. Man får nog acceptera att man är lite nojig, och inte läsa för mycket negativt på nätet... Finns alltid tråkiga historier men som sagt desto fler solskenshistorier. Jag har "tur" som ska på ett Nupp - UL nästa måndag så jag får snart veta hur det står still..men är ju skitnervös för det!! Alla här oavsett ålder erbjuds NUPP/KUB test och visst, resultatet kan ju bli skrämmande om något är fel men det känns skönt att få ett UL före det i V17/18. :)
Aaa, precis!! Men jag är alltid orolig känns det som, så jag kollar alltid efter så det inte är något blod!! Som du säger, man läser ju mycket på nätet! Ja, det är jag också orolig för! Har läst om att embryo har dött i v.6 och de inte märkt det förrän i v.12, och det skrämmer mig!! Så jag skulle ju vilja göra ett till vul för att vara på den säkra sidan, men det känns som om gyn här inte gör sånt bara för att man oroar sig. Inte i Eksjö iallafall. Jag fick åka enda till Linköping för att få ett vul, då jag hade haft ont i äggledarna typ.. Jag skulle också vilja göra ett NUPP test sen. Bor du i Östergötland eller finns det fler län som erbjuder sånt i alla åldrar? Ja det känns ju skönt, för det känns samtidigt som en evighet att vänta till v.18 :)