• dagalie FZ

beige färgade flytningar

Jag är i vecka 6 och idag märkte jag beige färgade flytningar på pappret, och undrar nu om jag bör oroa mig eller om det är normalt!? Är kanske nojig bara för det är så tidigt, men är väldigt tacksam för svar. Någon som fått beige flytningar och sedan MF??

Var på vul i måndags och då såg allting bra ut, dock för tidigt för att se ett embryo, utan mer en säck med ett embryo i ena kanten av fostersäcken. Gyn trodde jag skulle vara i vecka 5 eftersom det inte syntes ännu, men att hon inte kunde säga helt säkert då det kunde förändras på ett dygn. Men nu börjar jag iallafall oroa mig för jag har inte haft några flytningar alls sedan ägglossningen. Förrän idag!

Tacksam för svar.

• Svar på tråden beige färgade flytningar
  • Svantes mamma

Hej!

Jag har ungefär samma problem. Hade rosa/brunga flytningar i flera dagar. Ringde in för att rådfråga. TRydligen så är det väldigt vanligt att man har lite missfärgade flytningar.

Så länge du inte får jätte ont i magen, blöder rött eller får klumpar, -så ska de vara oki! Kram

★svantes mamma★ www.nykick.blogg.se
  • Leiben

är också  i v. 6 och har blödit.

igår var jag på stan med en kompis och när jag skulle betala kände jag att nåt var fel. Fick menssmärtor. Gick fort hem och där började jag blöda klarrött. åkte akut till dandery. blödde och hade ont. visste ett nu var det kört. fick vänta där 1 tim och en kvart innan vi fick träffa läkare som sa att man kanske inte kan se så mycket och att vi skulle ta blodprov och sedan en nytt i veckan för att jämföra. men sen så ville hon ändå göra ett vul och sjukt nog så fanns där en hinnesäck på rätt plats och såg helt normal ut. däremot var det något fält framför som såg ut som nåt och antagligen var det där blödningen kom från. Hon kan inte säga något men ska tillbaka på tisdag.

blödningen avtog efter att vi kom hem och smärtan också och idag har allt varit som vanligt. är hemma i morgon och tar det lugnt och på tisdag ska vi som sagt var tillbaka för att kolla. det är för tidigt för att se någon hjärtaktivitet men sitter säcken kvar på rätt plats fortfarande är iaf det positivt.

• dixie81

Jag har haft ljusbruna och någon gång ljusrosa, flytningar sedan 2.5v (nu, 2veckor när jag åkte in) tillbaka. Av och till, kommer helt plötsligt och försvinner igen. Nästan alla dagarna...
    Blev trött (på att vara orolig) på det i fredags och åkte in till gynakuten där de började med att säga att det är väldigt vanligt med småblödningar i början. Sedan gjordes ett VUL där man såg ett hjärta slå på :) Blev mätt till 6+6 (mina egna beräkningar var 7+3 så det är ju nära nog). Läkaren visste inte varför jag hade dessa flytningar och
    sa att "du får helt enkelt acceptera att de är där".
    Självklart är ju ett ultraljud bara en ögonblicksbild, säger ju ingenting om vad som hände en timme efter att jag var där (pessimist... eller vågar inte hoppas)
    MEN, jag hade (och har fortfarande), ändå haft dem i 2 veckor och allt verkar ju ha utvecklats i den takt det ska så jag försöker intala mig att det är ok.

När man kollar på nätet så finns det ju "tråkiga" erfarenheter om detta men en klar majoritet är positiva!

Lycka till, det är säkert ingen fara {#lang_emotions_smile}

• Chaam

Har oxo i 2 dgr haft lite lite beigt/brunt på pappret från flytningar, sånt man kanske inte märkt om man inte tittat efter typ.  ;)
    Hursom, nojjig som man är, är i V12, så ringde jag in. Man läser ju så mycket på nätet..
    Hursomhelst, enligt henne var det väldigt vanligt, slemhinnor etc är sköra när man är gravid och så länge det inte är mängder med blod och man har ont samtidigt så ska det inte vara någon fara.
    Jag var ju även orolig för MA dvs att inte kroppen märkt att fostret är dött och inte stött ut det och det sa hon att det kan ju drabba alla men lite färgade flytningar var ju absolut inget tecken på att det skulle vara så.

Man får nog acceptera att man är lite nojig, och inte läsa för mycket negativt på nätet... Finns alltid tråkiga historier men som sagt desto fler solskenshistorier.

Jag har "tur" som ska på ett Nupp - UL nästa måndag så jag får snart veta hur det står still..men är ju skitnervös för det!!  Alla här oavsett ålder erbjuds NUPP/KUB test och visst, resultatet kan ju bli skrämmande om något är fel men det känns skönt att få ett UL före det i V17/18. :)

• dagalie FZ
    Svantes mamma skrev 2010-03-14 04:21:45 följande:
    Hej! Jag har ungefär samma problem. Hade rosa/brunga flytningar i flera dagar. Ringde in för att rådfråga. TRydligen så är det väldigt vanligt att man har lite missfärgade flytningar. Så länge du inte får jätte ont i magen, blöder rött eller får klumpar, -så ska de vara oki! Kram
    Okej, så man behöver inte oroa sig förrän det blöder mycket och med magont!
    Tack så mycket för svar!!! Kram
  • dagalie FZ
    Leiben skrev 2010-03-14 23:15:56 följande:
    är också  i v. 6 och har blödit. igår var jag på stan med en kompis och när jag skulle betala kände jag att nåt var fel. Fick menssmärtor. Gick fort hem och där började jag blöda klarrött. åkte akut till dandery. blödde och hade ont. visste ett nu var det kört. fick vänta där 1 tim och en kvart innan vi fick träffa läkare som sa att man kanske inte kan se så mycket och att vi skulle ta blodprov och sedan en nytt i veckan för att jämföra. men sen så ville hon ändå göra ett vul och sjukt nog så fanns där en hinnesäck på rätt plats och såg helt normal ut. däremot var det något fält framför som såg ut som nåt och antagligen var det där blödningen kom från. Hon kan inte säga något men ska tillbaka på tisdag. blödningen avtog efter att vi kom hem och smärtan också och idag har allt varit som vanligt. är hemma i morgon och tar det lugnt och på tisdag ska vi som sagt var tillbaka för att kolla. det är för tidigt för att se någon hjärtaktivitet men sitter säcken kvar på rätt plats fortfarande är iaf det positivt.
    Oj vad läskigt det låter!! Måste ha varit jätte jobbigt att uppleva!! Jag skulle gripas av värsta paniken! Jag fick ju se säcken sitta på rätt plats när jag gjorde ett tidigt vul, och jag är ändå alltid orolig för att något ska gå fel, då man vet att det finns de som har varit med om att embryot/fostret har dött, men att kroppen behåller dem.  Men jag ska på inskrivning på MVC på måndag den 22, så jag ska berätta hur jag har känt mig och att jag är orolig att något har gått fel! För jag känner ingenting just nu, det känns inte som jag är gravid alls, det känns som vilken dag som helst, som innan jag var gravid! Och det skrämmer mig ibland.. Jag glömmer liksom bort att jag är gravid ibland också, och det ger mig dåligt samvete!
  • dagalie FZ
    dixie81 skrev 2010-03-15 11:57:03 följande:
    Jag har haft ljusbruna och någon gång ljusrosa, flytningar sedan 2.5v (nu, 2veckor när jag åkte in) tillbaka. Av och till, kommer helt plötsligt och försvinner igen. Nästan alla dagarna... Blev trött (på att vara orolig) på det i fredags och åkte in till gynakuten där de började med att säga att det är väldigt vanligt med småblödningar i början. Sedan gjordes ett VUL där man såg ett hjärta slå på :) Blev mätt till 6+6 (mina egna beräkningar var 7+3 så det är ju nära nog). Läkaren visste inte varför jag hade dessa flytningar och sa att "du får helt enkelt acceptera att de är där". Självklart är ju ett ultraljud bara en ögonblicksbild, säger ju ingenting om vad som hände en timme efter att jag var där (pessimist... eller vågar inte hoppas) MEN, jag hade (och har fortfarande), ändå haft dem i 2 veckor och allt verkar ju ha utvecklats i den takt det ska så jag försöker intala mig att det är ok. När man kollar på nätet så finns det ju "tråkiga" erfarenheter om detta men en klar majoritet är positiva! Lycka till, det är säkert ingen fara
    Okej! Jag skulel gjort precis som du, och åkt in och begära att bli undersökt! Men jag vet också många som har varit med om att de börjat blöda efter att ha gjort vul, och det skrämmer mig, då jag oroade mig för missfall efter att jag gjorde vul, men då såg man bara säcken, som då var tom, men allting såg bra ut enligt läkaren. Skulle vilja göra ett vul till för att se om det fortfarande är lika bra, och om man kan se någon hjärtfrekvens ännu.. Jo jag vet, det är inte lätt att låta bli att oroa sig!!! Kram
  • Tette86021

Jag hade  också  missfärgade flytningar i början när jag var gravid,men det var ingen fara sa bm,det är vanligt.

Fick även kraftiga blödningar men ingen mensvärk dock,det allt var som det skulle...eller ja egentligen inte,det var en tvilling som gick bort.
    Läkarn sa till mig att om man får en lite kraftigare blödning som sen upphör och sen blöder igen inom en vecka så är det rätt stor risk att det är missfall...
    Stå på dig, annars gör någon annan det!
  • dagalie FZ
    Chaam skrev 2010-03-16 11:46:57 följande:
    Har oxo i 2 dgr haft lite lite beigt/brunt på pappret från flytningar, sånt man kanske inte märkt om man inte tittat efter typ.  ;) Hursom, nojjig som man är, är i V12, så ringde jag in. Man läser ju så mycket på nätet.. Hursomhelst, enligt henne var det väldigt vanligt, slemhinnor etc är sköra när man är gravid och så länge det inte är mängder med blod och man har ont samtidigt så ska det inte vara någon fara. Jag var ju även orolig för MA dvs att inte kroppen märkt att fostret är dött och inte stött ut det och det sa hon att det kan ju drabba alla men lite färgade flytningar var ju absolut inget tecken på att det skulle vara så. Man får nog acceptera att man är lite nojig, och inte läsa för mycket negativt på nätet... Finns alltid tråkiga historier men som sagt desto fler solskenshistorier. Jag har "tur" som ska på ett Nupp - UL nästa måndag så jag får snart veta hur det står still..men är ju skitnervös för det!!  Alla här oavsett ålder erbjuds NUPP/KUB test och visst, resultatet kan ju bli skrämmande om något är fel men det känns skönt att få ett UL före det i V17/18. :)
    Aaa, precis!! Men jag är alltid orolig känns det som, så jag kollar alltid efter så det inte är något blod!! Som du säger, man läser ju mycket på nätet! Ja, det är jag också orolig för! Har läst om att embryo har dött i v.6 och de inte märkt det förrän i v.12, och det skrämmer mig!! Så jag skulle ju vilja göra ett till vul för att vara på den säkra sidan, men det känns som om gyn här inte gör sånt bara för att man oroar sig. Inte i Eksjö iallafall. Jag fick åka enda till  Linköping för att få ett vul, då jag hade haft ont i äggledarna typ.. Jag skulle också vilja göra ett NUPP test sen. Bor du i Östergötland eller finns det fler län som erbjuder sånt i alla åldrar? Ja det känns ju skönt, för det känns samtidigt som en evighet att vänta till v.18 :)
Svar på tråden beige färgade flytningar