• Sefyria

Bruna sommarben. Är det helt omöjligt att få?!

Jag har absolut ingen pigment i mina ben, från låren och ner till vristerna, efter att ha dolt underdelen i byxor sommartid många år. Jag blir lätt brun på halsen, bröstkorgen, armarna och i ansiktet. Även magen och ryggen, när jag väl ids att sola de partierna, men benen får knappt någon färg alls. 
    Så benen är mitt problemområde, och eftersom sommaren väntar runt hörnet och jag gärna vill slippa bleka ben i kjolar i år igen, undrar jag hur man gör.
    Ja, hur gör man?! :-P

Ska jag bygga upp en solbränna i solariet? Använda brun utan sol?
    Äta morötter?

Skulle också behöva tips på en väldigt bra kroppspeeling som tar bort döda hudceller. Har väldigt torra ben efter vinterkylan så jag bör nog börja på djupet först och främst.

♥ Sebastian 060409 ♥ Sabina 080103 ♥
  • Svar på tråden Bruna sommarben. Är det helt omöjligt att få?!
  • Champagne

Det undrar jag också, har ben som får ett A4papper att bli avundsjukt.

Ska snart utomlands och jag hoppas att jag får lite färg, men det hade ju inte skadat om man kunde sola utan att blända folk.

Hoppas att nån har bra tips som jag också kan använda mig av

• Tikka

Samma problem jag...
    Använde ett saltsrub från Bodyshop som luktade tant med var bra. Sen började jag använda en brun-utan sol (Yves Rocher) med stegvis solbränna. Smörjde först benen med hudlotion och sen med solcremen innan jag la mig. Färgen hann då vila in utan kläder och torka innan man skulle duscha igen. Märkte aldrig att jag fick vitare knäveck eller liknande man kan få vid användning av brun-utan sol utan tog det väldigt försiktigt men varje kväll istället. Att äta morätter är ju bra om man vill få kraftigare färg vid solning så det är bara att äta!

• SoFo89

Kanske inte något som är superbra egentligen men sololja? Sen finns det ju sånna där tabletter som ska hjälpa en att bli brunare snabbare också. Dom ska man väl helst börja äta ett par månader i förväg också..

ღSigne 071027ღ
  • Taryn
    Sefyria skrev 2010-03-13 17:00:40 följande:
    Jag har absolut ingen pigment i mina ben, från låren och ner till vristerna, efter att ha dolt underdelen i byxor sommartid många år. Jag blir lätt brun på halsen, bröstkorgen, armarna och i ansiktet. Även magen och ryggen, när jag väl ids att sola de partierna, men benen får knappt någon färg alls. Så benen är mitt problemområde, och eftersom sommaren väntar runt hörnet och jag gärna vill slippa bleka ben i kjolar i år igen, undrar jag hur man gör. Ja, hur gör man?! :-PSka jag bygga upp en solbränna i solariet? Använda brun utan sol? Äta morötter? Skulle också behöva tips på en väldigt bra kroppspeeling som tar bort döda hudceller. Har väldigt torra ben efter vinterkylan så jag bör nog börja på djupet först och främst.
    Det finns en jattebra Loreal Skrubb hos kicks. Dena  rgron till fargen och kostar nanstans en hundralapp eller 2 tuben helt underbar o luktar gott, grynen ar grova och tar verkligen bort ALL skit fran huden och lamnar den mjuk som en baby.

Sen kan du sola solarium men om inte dina ben tar upp sol far du kora fejeken, vilken ger lika fin branna om du lagger den ratt och inte koper en billig med morrotsfarg.
    Loreal - igen, har nagra jattebra brun utan solprodukter, anvander sjalv den som ar som en gel man smetar pa.. lagom och massera in den bra och overallt. Bruna ben ar sa snyggt!

Sen finns en Sally Hnsen spray som kostar 100 flaksan - haller lange som man sprayar pa, men det ar svarare o fa det jamt.
  • Leo1977

Det finns så många brun utan sol produkter att välja mellan. Annars kan du kanske testa Maxosol eller Imedeen "solvarianten" som hjälper till att bättra på färgen innifrån.

Svar på tråden Bruna sommarben. Är det helt omöjligt att få?!