• Juni 06

Jag är gravid i vecka 32 snart. Kan inte sova på nätterna

Kan inte sova på ryggen ligger på sidorna och sover. Men jag vaknar varje natt av att jag får ont på sidorna gör jätt eont. Har prövat att lägga nåt under men det hjälper inte. Får ont typ på skinkorna fast det är på sidorna.

• Svar på tråden Jag är gravid i vecka 32 snart. Kan inte sova på nätterna
  • luckyme83

det hjälper inte om du lägger en stor kudde mellan knäna ? så brukade jag sova när jag var höggravid..
    visserliggen kunde jag sova på magen ända till vecka 40...

• Juni 06

Har faktiskt inte provat det. Får göra det ikväll. Gör rikigt ont när jag sover jag vaknar av att jag har ont när jag ska byta sida.

• luckyme83
    Juni 06 skrev 2010-03-13 18:15:23 följande:
    Har faktiskt inte provat det. Får göra det ikväll. Gör rikigt ont när jag sover jag vaknar av att jag har ont när jag ska byta sida.
    jo jag vet..det blir nästan som att höften somnar...
  • Juni 06

Ja inte är det skönt. Ska prova med en kudde mellan knäna idag. Har även ont på morgonen sen när jag har vaknat och ska gå.

• melamikaela

Samma här ts. Får med lite värk i magen, på sidorna. Men jag föredrar att ligga på vänster sida, med något bakom ryggen, så jag lutar lite. 

En liten del av dig, en liten del av mig. v.35
  • Strumpan08

Jag sov ett tag när jag var höggravid på sidan med två kuddar mellan benen - en mellan fötterna och en mellan knäna och en kudde bakom ryggen. Sen säger andra att det kan underlätta att bädda med en extra madrass eller liknande så att det blir mjukare än vanligt, men jag har inte prövat det.

Strumpan ~ 9/12-2008 ~ sandlada.blogg.se
  • Zephir

Jag har också haft jätteont när jag sover och även på morgonen efter. Det som har hjälpt mest är det som många redan har tipsat om; kudde mellan bena (framförallt mellan knäna). Sen har det hjälpt mig att ha en tunnare kudde under magen som stöttar upp magen. sen använder jag min sambo som kudde för ryggen

• Juni 06

Blir nog att pröva med en kudde under magen inatt. För den kudden jag hade mellan knäna den hjälpte inget. Vaknade ändå inatt av att jag hade jätte ont på sidorna.

Svar på tråden Jag är gravid i vecka 32 snart. Kan inte sova på nätterna