min bebis har 37.5 i feber????
är det normalt eller högt??
är det normalt eller högt??
liite förhöjt. men det beror också på vad hon brukar ha annars
Nja, det räknas ju oftast inte som feber förrän det är över 38.
Här kan du läsa om feber hos barn.
www.growingpeople.se/templates/Page.aspx
Barn har högre feber än oss , febertoppar också, de kan gå upp till 40 grader.. håll under uppsikt, ha inte för varmt o ge någon sup för barn om du har hemma om det blir högre, ta av henne kläderna o så.... :) så länge hon e kontaktbar o så så ska det inte varanågra problem.. har hon feber kvar om fyra dagar ska man uppsöka läkare..eller om allmäntillståndet försämras.. annars e de o hålla tempen i schack..
nä det e lugnt:) barn e som gwiazda skrev ofta varmare än oss vuxna. min dotter hade 38grader när vi låg på bb och ingen upplevde det som ovanligt eller dåligt:) hon hade sovit nära mig med täcke, därför var hon varm.
Bebisar kan skrika sig till temperaturer över 38 grader så det är inget alarmerande
Feber skulle jag då inte kalla det...
Vad har barnet för normaltemp?
Vår son har 37,3 som normaltemp på morgonen. Dottern har 37,0 som normaltemp.
Feber säger jag om dom har över 38,0 (eller hellre över 38,5) och verkar hängiga....
inte feber alls...som flera sagt utan normaltemp.
Min tjej är alltid varm, har normal temp på 37,3 - 37,7.
37.5 är inte ens förhöjd kroppstemperatur. Upp till 37.6 är helt normalt, upp till 38 är det lätt förhöjd kroppstemp (subfebril) och feber räknas vabligtvis från 38.
Små barns kroppar har inte utvecklats tillräckligt länge för att kunna kontrollera sin temperatur.. därför blir det snabbt kalla eller varma om man jämför med oss vuxna.
(därför de inte ska bada länge på sommaren eftersom de snabbt blir nedkylda tillexempel).. de svettas inte på samma vis som vi etc.. det tar flera år innan kroppen klarar av att reglera värmen på ett bra vis, så 37,5 låter högst normalt. Inget att oroa sig för ![]()