• KakanMakan

Vill börja sminka mig mer, men vad ska jag ha?

Jag är helt värdelös på att sminka mig, men jag blir så mycket snyggare om jag gör det {#lang_emotions_cool}. Men vad ska jag ha? Jag vill att det ska gå på max 10 minuter att "fixa" eftersom jag vill göra det innan jobbet och jag börjar tidigt på morgonen.

Det får inte vara för dyrt, men kosta lagom ... 
    Men, vad behöver man. Mascara ... Läppglans? Mer då?!
    Hjälp!
  • Svar på tråden Vill börja sminka mig mer, men vad ska jag ha?
  • NinnieToki

Du kan alltid gå till Kicks eller Face eller så, och be om tips... Be om en 10 minuters lätt sminkning, så visar de (mot betalning tror jag).

Sen behöver du ju inte köpa produkterna hos dessa, utan köpa sminket billigare på andra ställen =P

• Fröken Lilo

Nu vet jag ju inte vad du redan använder för smink, men för mig är följande viktigast för en fräsch vardagslook:

Markerade ögonbryn - kräver ögonbrynspenna eller -skugga om du inte har naturligt markerade bryn concealer för att dölja mörka ringar och annat rouge eller solpuder mascara
    om du har lite mer tid:
    en liten klick foundation för att jämna ut hudtonen ett streck svart ögonpenna på över ögonlocket ger en mer intensiv blick en beige eller ljusbrun skugga på ögonlocket
  • mrs holiday

Själv tycker jag att det blir en enormt uppiggande effekt av concealer och lite foundation, så det är nummer ett! Sen kan du bygga på med kajalpenna, mascara och rouge så har du en bra vardagsmakeup på max 10 min.

• KakanMakan

Tack för tipsen!

Ögonbrynspenna och kajal ... hur ska man tänka med färger där? Jag är mörk, har bruna ögon och väldigt mörka fransar och bryn. 
  • Fröken Lilo

Om du är såpass mörk i dig själv så tycker jag att det är snyggt med svart kajal och mörbrun ögonbrynspenna.

• Mammas V

Du låter som jag
    Fast jag sminka mig aldrig men tog tillslut tag i de, de känns roligare.

Jag använder bara mascara och rouge för jag är arbetslös så gör inget särskilt. ser naturligt och fint ut. ska jag iväg så blir de dessutom primer, concealer under ögon och kinder, ögonskugga och eyeliner..

såg hemskt ut i början men efter bara 1månad så gör ja de perfekt och ser lagom ut.

• Aleida

Grunden i min makeup är;

Primer Concealer (under ögon+runt näsvingarna) Puder/foundation Mascara Ögonbrynspenna + fix

Sen brukar jag även ha läppglans och ögonskugga som jag brukar variera färger på, beroende av humör och vad som behöver framhävas

• Fröken Lilo

Primer tar du på efter din vanliga ansiktscreme, och före foundation. Den bildar som en silkesmjuk hinna på din hy som gör så att din foundation håller bättre och ger dig en "flawless" finish.

• mrs holiday

Hur går det för dig, Skrotan? Har du kommit igång med sminkningen än?

Svar på tråden Vill börja sminka mig mer, men vad ska jag ha?