• LillaJag76

Windstopper fleece???

Be haver man köpa windstopper fleece???

Håller på att fixa vår/ höst kläder till dotter.

Har köpt skalkläder från kapp ahl och en vanlig fleece men nu funderar jag på om man även behöver windstopper fleece...
    När använder ni windstopper?

Dottern börjar 6 års i höst...

• Svar på tråden Windstopper fleece???
  • Lucky

Behöver och behöver...Jag tycker en ws är såå användbar! Dottern använder sina hela tiden senvår, sommar och tidig höst! Använder den som jacka.

Danielle i mitt hjärta!
  • Anne69

Här är en ws-älskare till! Mina barn använder den alla de årstider man inte har vanlig jacka, dvs så fort det blir lite varmare. Men i år ska vi pröva en softshell jacka på den äldsta, det ska bli spännande.....

• supersötasilversara

Vi har inte använt windstopper så mycket, trots att vi haft (vi har fått i present). Tycker lite att de är onödiga . De är ju inte direkt varma utan är bara ett skal som stänger ute vinden, så är det inget varmt lager på INSIDAN, men den håller ju mot vinden så därför blir det ju på ett sätt varmare än en vanlig fleece som blåser igenom.

Men så fort det är lite svalt/kallt då vill man ju har något som värmer och då är ju en fleece bättre med en skaljacka över som vindstopp. För ska man ha en fleece under windstoppern så kan man ju lika skaffa en skaljacka istället 8som tål BÅDE regn och vind) och därmed slippa en utgift.

• Dr Mupp
    supersötasilversara skrev 2010-03-15 08:46:27 följande:
    Vi har inte använt windstopper så mycket, trots att vi haft (vi har fått i present). Tycker lite att de är onödiga . De är ju inte direkt varma utan är bara ett skal som stänger ute vinden, så är det inget varmt lager på INSIDAN, men den håller ju mot vinden så därför blir det ju på ett sätt varmare än en vanlig fleece som blåser igenom. Men så fort det är lite svalt/kallt då vill man ju har något som värmer och då är ju en fleece bättre med en skaljacka över som vindstopp. För ska man ha en fleece under windstoppern så kan man ju lika skaffa en skaljacka istället 8som tål BÅDE regn och vind) och därmed slippa en utgift.
    Fast vindstopper fleecen är ju varmare än en vanlig fleecejacka. våra har ofta bara windstopper fleecen.
  • jummie

Jag tycker inte att windstoppern är lika mjuk som en vanlig fleece o barnen tycker den blir för stel att ha under skaljackan. Om man har satsat på en riktig skaljacka så blir det lite kaka på kaka då jackan står emot blåsten. Men däremot är den oslagbar som en vårjacka eller att ha på sig unde kallare sommarkvällar etc.

• Dr Mupp
    jummie skrev 2010-03-15 13:50:39 följande:
    Jag tycker inte att windstoppern är lika mjuk som en vanlig fleece o barnen tycker den blir för stel att ha under skaljackan. Om man har satsat på en riktig skaljacka så blir det lite kaka på kaka då jackan står emot blåsten. Men däremot är den oslagbar som en vårjacka eller att ha på sig unde kallare sommarkvällar etc.
    Vi har både skaljacka, ws fleecejacka och vanlig fleecejacka. De kompleterar varandra.
  • JWM

köpte våra på intersport för 150 kr st och dessa används massor

har många andra jackor men dessa är en bra grund

• Puffy75

tycker windstoppern är outstanding! Vår, sommar och höst.
    En vanlig fleece blir ju snabbt kall när det blåser.
    Skaljackan har samma värme som ws men tåler regn vilket ju är plus. Minus att den är mindre smidig.
    Vanlig fleece och skaljacka kan man ju inte direkt ha en härlig vårdag, det blir ju mer som vinterkläder, iaf våra barn blir väldigt varma då.

Tänkte utesluta skaljackan eftersom barnen älskar sin ws men hittade på rea så det blev alla tre plagg -för som någon skrev de kompletterar varandra och utekläderna är ju viktiga.

Svar på tråden Windstopper fleece???