• Bevabus

    Tips på romantiska böcker?

    Nu är jag lite trött på alla actionböcker jag har läst på sistone. Jag vill ha romantik, men inget gammeldags som "Stolthet och fördom" eller något som handlar om en inbrottstjuv som blir kär i en döende kvinna. Utan det ska vara en modern skildring av kärlek som kan ske på riktigt
    Kan ni hjälpa mig med tips så vore jag väldigt tacksam!


    Sing for the moment
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-14 00:13
    Berätta gärna om VAD boken handlar om också!
  • Svar på tråden Tips på romantiska böcker?
  • Bevabus
    Marlean skrev 2010-03-15 12:34:44 följande:
    Va??? Men RIKTIG romantik är ju gammaldags!
    Med riktig romantik så menade jag det jag skrev. En vardagsromans som skulle kunna existera idag. Alltså, ett vanligt förhållande. Jag vet vad du menar med gammaldags romans men det är inte den jag söker.
    Sing for the moment
  • Bevabus
    Leo1977 skrev 2010-03-15 12:44:07 följande:
    Danielle Steele  eller Harlequin böcker
    Tack! Då ska jag kolla upp det. Danielle Steele har jag hört talas om men aldrig riktigt gett mig in i
    Sing for the moment
  • Bevabus

    Åhh jag sitter nu och läser om Danielle Steeles böcker och det är PRECIS det jag har letat efter!{#lang_emotions_laughing} tack igen!


    Sing for the moment
  • CuteElliz

    ett riktigt hett tips är verkligen harlequin-böckerna...   de är dessutom oftast lättlästa på så vis att man läser dem ganska snabbt... men man kan även bryta lätt om man behöver o det kan vara en fördel...

  • Bevabus
    CuteElliz skrev 2010-03-15 12:58:47 följande:
    ett riktigt hett tips är verkligen harlequin-böckerna...   de är dessutom oftast lättlästa på så vis att man läser dem ganska snabbt... men man kan även bryta lätt om man behöver o det kan vara en fördel...
    haha ja det blir ju så lätt att man sitter i flera timmar annars
    Sing for the moment
  • CuteElliz
    Bevabus skrev 2010-03-15 12:59:35 följande:
    haha ja det blir ju så lätt att man sitter i flera timmar annars
    japp... men en harlequinbok kan du läsa ut på några timmar... beroende på hur snabbt du läser visserligen... men jag brukar tycka såna är bra då man lätt kan lägga ifrån sig dem o börja igen senare när man har tid... istället för att man mååååste läsa till punkt eller till sidans slut eller läsa klart kapitlet eller helst hela boken...
  • Marlean

    Fast harlequin är väl knappast vardagsromantik, eller? Har läst hur många som helst och jag ser inte det som vardags...

Svar på tråden Tips på romantiska böcker?