• snurf

När/hur ofta rea på barnvagnar?

Jag har Bf månadsskiftet sept-okt. Har nu börjat fundera på barnvagnar... vilken man ska ha, pris, när köpa osv. Min fråga är när på året man kan köpa barnvagn till bäst pris?
    Var till en butik idag som hade rea på en Crescent som jag kan tänka mig, ord pris strax över 6000 kr, rea pris strax under 5000kr. Känns tidigt att köpa redan nu men samtidigt vill jag inte köpa samma vagn om några månader och betala ord pris.

• Svar på tråden När/hur ofta rea på barnvagnar?
  • Fialej88

Det skulle jag också vilja veta.. *puffar*

• fochf

Utförsäljning av gamla årsmodeller brukar vara i augusti ungefär.

• snurf
    fochf skrev 2010-03-14 09:22:31 följande:
    Utförsäljning av gamla årsmodeller brukar vara i augusti ungefär.
    Ok... butiken jag var till igår sa att de hade utförsäljning på vagnarna pga ny modell som skulle komma om några veckor. Kan det skilja mellan olika märken?
  • sarsparis

Oftast kommer de nya vangarna under hösten, så rea brukar vara augusti/september.

• Pheonix

Utställnings exemplar kan reas ut när butikerna känner för det....
    Men gamla modeller reas ut när nya kommer in på marknaden! Bara att hålla utkik!

• snurf

Ok, tack för svaren {#lang_emotions_smile}. Undrar om jag vågar vänta så länge...

• saja08

jag köpte vår vagn i september förra året, en brio vagn 09 och vi ska få vårt första barn om fem veckor. det kanske var lite väl tidigt men vi satsade och jag är glad att vi köpte denna vagn, den kommer att passa oss och vår utemiljö perfekt.

• snurf
    saja08 skrev 2010-03-14 10:21:28 följande:
    jag köpte vår vagn i september förra året, en brio vagn 09 och vi ska få vårt första barn om fem veckor. det kanske var lite väl tidigt men vi satsade och jag är glad att vi köpte denna vagn, den kommer att passa oss och vår utemiljö perfekt.
    Ja en vagn kommer vi behöva förr eller senare oavsett vad som händer med denna graviditet v11+2 idag. Hur mycket hade de satt ner priset på er vagn(om den var på rea)?
  • saja08

Vi köpte den i en lokal babyaffär där vi bor. Inte på babyproffsen eller likande affärer. Vår vagn hade kostat 5500 kronor med liggdel, sittdel och chassit.

Vi köpte visningexet av affärens vagn. Vi fick nytt chassit, (det var något del på hjulen på den andra) liggdelen samt stommen till sittdelen för 2800 kronor.

På andra sidan så var bilstolen Brio Primo med isoflex dyrare i denna affären än på babyproffsen.

• Barbapappa1

tjena

har köpt en leviroo 2010 modell white limited edition
    för  endast 4300kr fraktfritt jätte fin och lyxig.
    köpte den av en tysk kille på ebuy men han säljer även på tradera.
    till barnvagnen fick vi bilbarnstol och massa tillbehör
    swekids.se har billiga snygga barnvagnar
    priser från 2999kr och upp

• karmasus

Om du vill hitta en billigare vagn så kolla gärna utomlands.
    Vi köpte vår Teutonia Fun i tyskland och det blev mycket billigare än om vi hade köpt den i Sverige (har jämfört med reapriserna också!)

Vi köpte vår här  http://mypram.com/ och de funkade kanon.
    Det finns säkert fler utländska sajter som är minst lika bra. Köper du inom Eu så behöver du inte tänka på tull.

• anna74

Hej!

Är det crescent du vill ha?  kolla på köpbarnvagn.se !

Jag har redan beställt min crescent och skall ha i slutet av juli! Och tur var det för jag fick sista ex i den färgen jag ville ha och den var nersatt från 6000:- till 4600:-, den skall komma nu i veckan med posten !
     Kan knappt bärga mig!!!

• paloma84
    anna74 skrev 2010-03-14 16:02:58 följande:
    Hej! Är det crescent du vill ha?  kolla på köpbarnvagn.se ! Jag har redan beställt min crescent och skall ha i slutet av juli! Och tur var det för jag fick sista ex i den färgen jag ville ha och den var nersatt från 6000:- till 4600:-, den skall komma nu i veckan med posten !  Kan knappt bärga mig!!!
    kopbarnvagn.nu/

Som jag länkade till ovan!
  • snurf
    anna74 skrev 2010-03-14 16:02:58 följande:
    Hej!Är det crescent du vill ha?  kolla på köpbarnvagn.se !Jag har redan beställt min crescent och skall ha i slutet av juli! Och tur var det för jag fick sista ex i den färgen jag ville ha och den var nersatt från 6000:- till 4600:-, den skall komma nu i veckan med posten ! Kan knappt bärga mig!!!
    Ja det är just crescent jag vill ha och såg att det hade ett erbjudande på just den modellen jag ville ha men ej i rätt färg :( får vänta o se om det kommer nåt mer. Hoppas du blir nöjd med din vagn!
  • anna74

Hej igen!

Idag kom min vagn ,gud vad jag är nöjd! ,den är mycket snyggare i verkligheten än på bild!{#lang_emotions_smile}

har köpt den svarta och blåa crescent comfort / duo !
    Så nu kan jag knappt vänta på att sonen skall komma ut och ligga i den ,men har ju liksom ca 18 veckor kvar !:( ..men tiden går fort ...

anna

• snurf
    anna74 skrev 2010-03-15 18:59:29 följande:
    Hej igen!Idag kom min vagn ,gud vad jag är nöjd! ,den är mycket snyggare i verkligheten än på bild!har köpt den svarta och blåa crescent comfort / duo ! Så nu kan jag knappt vänta på att sonen skall komma ut och ligga i den ,men har ju liksom ca 18 veckor kvar !:( ..men tiden går fort ...anna
    Åh vad roligt!
    Där mina föräldrar bor ska det stänga en butik med bebisprylar, total utförsäljning på resterande lagar. Två barnvagnar fanns kvar men tyvärr ingen som jag vill ha :(
Svar på tråden När/hur ofta rea på barnvagnar?