• SULLIN

Venedig med barn

Hej!

Vi har bokat en resa till Venedig om ngr veckor och med på resan är vår 1,5åriga lillkille. Vi har dock ej bokat boende ännu och undrar om det är någon som har några bra tips på vart det är bra att bo med barn. Är det bäst att på i själva Venedig eller lite utanför exempelvis på Lido????

Vi har aldrig varit i Venedig innan så alla tips är välkomna, även de som inte handlar om boende =). Googlade på barn i Venedig och fick inte fram så mycket, antar att det inte är ett resmål dit många tar med sina barn ; )

• Svar på tråden Venedig med barn
  • fröken april

Venedig är egentligen inte så barnvänligt, man måste gå överallt och det är små trappor över alla bror. men vi var där med 1½ åring 6åring och 8 åring och de tyckte det var mysigt ialla gränder. Om ni ska åka snart så är det väl inte så varmt heller. Jag skulle nog bo i venedig för att ha nära till allt. Ta båten runt och titta det finna ju massor av linjer som går runt hela venedig. Ha det trevligt!!

• uvalisa

Skulle inte rekommendera att bo på Lido, då måste ni ta båt varje gång ni ska in till Venedig och Lido är en riktig sommarö med bad och uteserveringar, kanske är lite dött där nu om ni ska åka snart...? Klart bättre att bo i Venedig och som föregående skrev, massor av trappor men det ska inte avskräcka tycker jag. Ha en mysig resa!

• SULLIN

Hej och tack för tippsen!
    Vi skulle egentligen åka imorgon men lilleman har blivit sjuk så det verkar inte bättre än att vi får ställa in, om han inte blir fantastiskt mycket bättre innom ett par timmar...Man kan ju alltid hoppas.  Iså fall tar vi med oss bärryggsäcken och då väntar ett mysigt hotell inne i själva Venedig på oss. =)

• sirisdotter
    SULLIN skrev 2010-03-27 11:32:23 följande:
    Hej och tack för tippsen!Vi skulle egentligen åka imorgon men lilleman har blivit sjuk så det verkar inte bättre än att vi får ställa in, om han inte blir fantastiskt mycket bättre innom ett par timmar...Man kan ju alltid hoppas.  Iså fall tar vi med oss bärryggsäcken och då väntar ett mysigt hotell inne i själva Venedig på oss. =)
    Ja, med bärryggsäck går det säkert bra!

Som gravid läste jag reportage om journalist som rest till Venedig på uppdrag med litet barn. Hon hade med vagn (papaplysulky antar jag)  och förhandlade med barnet typ "Nu ska jag prata med den här tanten en timme, sedan leker jag med dig resten av dagen".  Hon beskrev den resan så lockande att jag bestämde mig för att åka dit med barnet jag väntade...

Nu är jag mormor, den drömmen blev aldrig av.  Och jag minns inte riktigt varför hon beskrev Venedig som så lämpligt resmål med litet barn...

Hoppas ni kommer iväg, nu eller senare!
Svar på tråden Venedig med barn