• Anonym (kan jag?)

Sår i hårbotten

Hej!

Jag har fått extremt torr hårbotten nu den sista veckan så jag har utan att tänka på det kliat hål i större delen av hårbotten.

Det har nu börjat läka.
    Nu till problemet. Jag ska klippa och slinga mitt hår på tisdag eftermiddag går det med ruvor i håret eller kommer frisören vägra göra det??

Jag kan tyvärr inte ringa och fråga eftersom hon är ledig idag och på måndag. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-14 13:38
    Jag har varit hos läkare.

• Svar på tråden Sår i hårbotten
  • Anonym

Vad menar du med ruvor i håret?

• Anonym

Jag tycker du ska få det undersökt av hudläkare. Just sår i hårbotten kan vara hårsäcksinflammation och det måste då behandlas med antibiotikashampo. Jag tror det kan bränna en del om man färgar håret med trasig hårbotten... Ring frisören och fråga om du ska skjuta på det någon dag!

• Anonym

Oj, såg inte att du inte kunde ringa...

• Anonym

Finns det bara en frisör på den salongen?? Du måste kunna fråga en annan frisör...

• rosen76

Om du färgar när hårbotten är så kan det bli ännu värre. Du kanske skulle avboka frisörtiden och gå till läkare och kolla upp det först, och när det blivit bättre boka ny tid. Eller så klipper du bara men skippar slingorna just nu.

• BlommyNess12

Använder du mycket hårspray och hårprodukter? Jag gjorde det, det gick typ en flaska hårspray i veckan och en burk vax i månaden. Jag fick SJUKT mycket sår i hårbotten, så var jag tvungen att låta bli att färga eller behandla håret på 1 år för att den var så skadad av alla produkter.

• Anonym (kan jag?)

Jag har varit hos läkaren. Det är torr hårbotten. Det finns inga andra frisörer på salongen så jag kan inte ringa och fråga någon. Det håller på att läka så därför är det inga öppna sår.

• Anonym

Varför får jag inget svar på min fråga??

Vad är RUVOR i håret???

• SilverEmma
    Anonym skrev 2010-03-14 15:24:03 följande:
    Varför får jag inget svar på min fråga??Vad är RUVOR i håret???
    Sårskorpor.
  • Anonym (mjäll?)
    Anonym (kan jag?) skrev 2010-03-14 13:37:43 följande:
    Jag har varit hos läkaren. Det är torr hårbotten. Det finns inga andra frisörer på salongen så jag kan inte ringa och fråga någon. Det håller på att läka så därför är det inga öppna sår.
    Hur behandlar man det??
    Jag får liknande problem emellanåt..
  • Anonym
    SilverEmma skrev 2010-03-14 15:26:09 följande:
    Sårskorpor.
    Okay

Hahaha, kan man inte skriva det då??

Är ruvor något slags slangord....?
  • SilverEmma
    Anonym skrev 2010-03-14 15:28:44 följande:
    Okay Hahaha, kan man inte skriva det då??Är ruvor något slags slangord....?
    Det kanske är dialektalt, har alltid kallat det ruvor.
  • Anonym (hårtipsaren:-))

Om jag var du skulle jag försöka skjuta på slingorna, risken är stor att det kommer svida så in i h-e. Har själv varit med om det (fast då gjorde jag egna slingor, korkat av mig, jag vet...) och det sved vansinnigt mycket. Men har de nästan läkt redan så borde det inte vara nån fara, man läker väldigt fort på huvudet!

• Anonym (kan jag?)
    Anonym skrev 2010-03-14 15:24:03 följande:
    Varför får jag inget svar på min fråga?? Vad är RUVOR i håret???
    Sårskorpor
  • Elsans

Så har jag haft det i 10 år till och från och färgar både håret själv och hos frisören, nemas problemas! ( )

Svar på tråden Sår i hårbotten