• Paulas mamma

Tips på egen receptbok?

Hej! Tänkte gå ner till stan och köpa mig nån slags bok där jag skriver ner mina egna och urklippta recept. Gärna med något slags register så det blir lätt att hitta. Vill att den ska vara hållbar och fin. Roligt att ha när man blir äldre och visar barn och barnbarn. :) Någon med tips?

• Svar på tråden Tips på egen receptbok?
  • MysTic PrincesS

Har funderat på detta med, men jag lutar åt att skaffa lamineringsmaskin mm. Det skyddar ju recepten mot fläckar o spill som kan smeta ut texten hålslag + pärm + register så kan man nog få ihop nått snyggt o praktiskt

• Paulas mamma
    MysTic PrincesS skrev 2010-03-14 11:35:25 följande:
    Har funderat på detta med, men jag lutar åt att skaffa lamineringsmaskin mm. Det skyddar ju recepten mot fläckar o spill som kan smeta ut texten hålslag + pärm + register så kan man nog få ihop nått snyggt o praktiskt
    Vad kostar inte en sån maskin då? Jag vill nog gärna köra lite "gammeldags" stil :) Tycker det ser så himla fint ut
    Nu kom jag på en sak: Om man köper ett fotoalbum med tjocka blad och även som en pärm så man kan sätta i egna blad oxå om det skulle ta slut. Vad tror ni om det?
  • TereseA

ja den har typ en ficka på varje sån där kött,fisk,pasta...

Akiim är mitt liv 071004
Svar på tråden Tips på egen receptbok?