• pappaihaninge

grundkrav hos en kille ?

hej ! 
    En fråga till singel tjejer här på familjeliv .  
    jag  söker min livs kärlek , men vad har ni tjejer för krav på oss killar ? 

så hjälp till att skriva in en lista på t ex grundkrav hos en kille .

mvh Andreas . 
  • Svar på tråden grundkrav hos en kille ?
  • 3way

att han "ser" tjejen.
    Manlighet: trygg och fixar jocke.
    rolig, skämtsam, öppen inför nya människor
    sen är de alltid stora plus för min del om man kan spela gitarr och har en bra "första kyss"
    Ge någon lite blomma en gång i halvåret :)

• SilverEmma

Trogen, ärlig, ha humor, vara omtänksam & inte tycka att han är guds gåva till kvinnorna. Det är vad jag kommer på på rak arm iallafall.

• Nyfiken gul

För en tjej som har barn så var mitt grundkrav: Gillar du inte hela paketet så är det tack och hej.. man kan inte välja mellan tjejen och hennes barn. Finns det barn så ingår dom i priset så gilla läget... vilket aldrig var något problem hos dom killar jag träffade som singelmamma.

för övrigt gäller följande:

ordning på sin egen ekonomi - dvs man betalar sina räkningar och har koll på ingående och utgående pengar. Antalet kronor spelar ingen roll bara man tar ansvar för sin egen ekonomi.

Självgående i hushållet. Man är två i ett förhållande. Det är självklart att man som karl bäddar sängen, tvättar, diskar och städar.

är hel och ren. GOd egen hygien är sjävlklart.  Man behöver inte gilla kläder och mode men att man håller sig själv ren och har rena kläder är givet.

kan uppföra sig i möblerade rum... dvs man kan presentera killen för familjen utan att skämmas.

idag är jag gift men har samma krav fortfarande.

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • WPmamman

Är visserligen inte singel längre men var det när min dotter var yngre. Kraven jag hade då var att han skulle förstå att mitt barn följer med mig oavsett vad han tycker om det. Fungerar det inte mellan dom så kommer det inte fungera i längden.
    Träffade en kille som stämde in på det, han accepterade att jag hade barn sen tidigare, tog sig tid för att bygga upp en egen relation till henne utan att tvång. VI är idag gifta och väntar vårt första gemensamma barn.

Lycka till{#lang_emotions_smile}

• theresejuli

Jag vill ha en ärlig, mogen kille som är ansvarsfull (ekonomi, hushållsarbete etc inkluderar jag i detta). Jag vill gärna att han ska vara lite romantiskt, bjuda ut mig på middag eller skicka blommor någon gång ibland, t.ex. för att uppmärksamma att vi varit ihop ett halvår/år/liknande. Jag vill ha "vardagsbekräftelse", ofta tala om för varandra att man älskar varandra och uppmärksamma "små saker" t.ex. nya kläder, att man gjort fint hemma, lagat god mat... Eftersom jag är gravid vill jag också att han ska vara införstådd med att jag kommer ha barn snart och att han ska gilla "det livet" (dvs. mer familjeliv än party&resa jorden runt) och att jag vill ha ett seriöst förhållande som syftar till att man ska ha en gemensam framtid, inte något casual dating/kk förhållande.

• Ladiebird

Tycker "nyfiken gul" sammanfattade det hela rätt bra {#lang_emotions_wink} Har man barn måste ju killen fatta att festa, resa, träna och gud vet allt man läser i presentationer på olika dejtingsidor, inte är något som är direkt prioriterat eller ens intressant när man är ensam med barn.

Killen får ju mer än gärna ta lite ansvar för barnen, även om han inte är pappan.

Hade varit roligt att se om en sån kille finns.....letar än iaf.

• Curlingmorsan

Krav nr 1 är ju helt klart att han ska funka ihop med mina barn. Stämmer inte kemin mellan dem så är det ingen idé! Och så ska han ju precis som Ladiebird säger förstå att allt det där som är prio 1 när man är ensam singelkille inte alltid funkar i ett förhållande med barn. Och har man tur så får man ju sovmorgon ända till kl 7 på helgerna. ;)

Ebba & Felix mamma
Svar på tråden grundkrav hos en kille ?