• andy1983

    Njurstranplanterad och vill adoptera?

    Hej!
    Jag ska njurtransplanteras inom kort och vet inte hur det blir med att skaffa ett biologiskt barn till. Det absolut bästa för mig är ju såklart att inte göra det. Har funderat mycket på det och jag känner inte att det spelar någon roll om jag adopterar eller föder det själv. Men vet inte ens om det är möjligt med adoption efter att jag transplanterats.
    Är det någon utav er som vet om det finns några speciella regler kring transplantation och adoption?

    Tacksam för svar!
    //Andrea

  • Svar på tråden Njurstranplanterad och vill adoptera?
  • Angla

    Det kan vara mycket svårt men jag vet en tjej här på FL som har adopterat trots en transplantation. De kunde inte välja och vraka bland länder men fick i slutändan två perfekta barn som behövde extra speciella föräldrar. Tyvärr vet jag inte hennes nick men tror att du kan ge din mail till Ethi här på familjeliv så kanske tjejen ifråga kan svara dig. Det är det enda jag kan hjälpa dig med, tyvärr.


    Angla - mamma till slut, här & nu
  • andy1983

    Hej! Ja men det vore jättesnällt!! Land osv har jag inegn åsikt om, det spelar absolut ingen roll. Mvh

  • andy1983
    andy1983 skrev 2010-03-15 06:38:46 följande:
    Hej! Ja men det vore jättesnällt!! Land osv har jag inegn åsikt om, det spelar absolut ingen roll. Mvh
    Det var jättesnällt  menade jag :)
Svar på tråden Njurstranplanterad och vill adoptera?