• Makka Pakka

Regnvantar.. Bra att ha?

Undrar om regnvantar är nåt man måste ha eller räcker det med vanliga?

Sonen går på en sån ur & skur förskola.

♥♥♥080626♥♥♥
  • Svar på tråden Regnvantar.. Bra att ha?
  • KickiÖ

Jag hade absolut köpt galonvantar utan foder som man kan ha vantar under om något av mina barn gått på ur och skur. Jag hade det till sonen, de använde vi aldrig, men å andra sidan gick vi in om det regnade.

• sarsparis

Ja det behövs, trots att vi köpte hestra vantar som ska tåla det mesta då är vantarna dygsura varje dag. vi köpte fleecefodrade galonvantar de är super.

• Dixie

ja - mina barn har sådana på dagis - de är ju ute även om det regnar!!

• Anne69

Underbart nick

Jo, dessa underliga regnvantar är otroligt praktiska!!! Kostar nästan ingenting och tål faktiskt att ungarna slaskar runt i blöta sandlådan. Så köp o prova åtminstone!

• WPmamman

Haft det till dottern då hon älskar att vara ute oavsett väder. Hon gillar dom och jag med då händerna slipper bli söndernarade pga av kyla, vatten pga inget som skyddar.

• Lucky

Tycker tex didriksons regnvantar med fleecefoder är toppen! Det behöver ju inte regna för att det ska vara blött och slabbigt!
    Tänk på att dra ut fleecen ur vanten(alltså inte hela vanten) när ni kommer in så det är torrt tills det är dags att gå ut igen, för det torkar inte inuti galonvanten!

Danielle i mitt hjärta!
  • Dr Mupp

Ofodrade galonvantar är kanon. De kan ha en tunn vanta under och så slipper de bli våta men kan gegga i lera och vatten.

• Byttan

Vi kör med Didriksons regnvantar och är jätte nöjda!

• Catti41

Aha, en tråd för mig! Ska leta efter galonisvantar i helgen och önskar fler förslag. Min grabb vill helst ha tunna ullvantar just nu, så han kan greppa bra, men han blir ju så himla blöt och kall.

Svar på tråden Regnvantar.. Bra att ha?