• Danneli

Vårjacka till 7 månaders??

Nu när ÄNTLIGEN våren knackar lite lätt på dörren, funderar jag på vad man ska köpa för vårjacka till sin 7 månaders kille..
    Tycker Villervalla har sjukt fina och all P.O.P verkar ha bra grejer.. Men skulle vilja ha lite åsikter från er innan jag bestämmer mig..
    Har ni något att rekommendera?

• Svar på tråden Vårjacka till 7 månaders??
  • sarsparis

I den åldern tycker jag att det är överdrivet att köpa dyra skaljackor som är vattentäta, ofta åket barnet i vagn när det regnar eller så är man kanske inte ens ute, är man det kan man lika gärna köpa något billigt regnställ.
    Vi hade pop när vår son var mellan 6 mån- 1 år, vi hade aldrig någonsin användning för att den var vattentät. Lindex har fina jackor som är lite billigare, även nameit, kapphal, åhlens och villervalla.

• La Lola

Jag skulle ha köpt nån vanlig jacka på typ H&M.

Det kommer jag köpa till Hedda som nyss blivit 1 år.
    Något värre behöver inte hon iaf....

*mamma till Alma 9 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Ölandstok

Jag har köpt en vanlig jacka på Kappahl och sedan en pop vindtät fleece på tradera. Resonerade också så om skaljackorna att hon (min dotter) då kommer sitta skyddad i vagnen. Dock blåser det mkt här nere i Skåne så jag ville ha nått vindtätt =)

• Anne69

Och jag skulle nog inte köpt någon jacka alls....... Satsa på en bra åkpåse istället, han är ju så liten att han inte är utanför vagnen väl? Och om han ska utanför vagnen så satsa på en overall istället som han kan krypa i. Det är mkt mera praktiskt. Bra overaller har både PoP och Reima, vind o vattentäta. Men detta kan nog vänta till hösten, när han blir lite mer rörlig.

• Danneli

Tack för alla tips! Var tur att jag hörde mig för här innan jag begav mig iväg och inhandlade jacka! Hade blivit betydligt dyrare och mer opraktiskt om jag inte fått till mig era tips innan!

• lightfish

Jag har klarat mig fint på åkpåse och en vindtät fleece jacka, fast min var från H&M och kostade inte många kronor. Tycker det är skönt med vindtätt och beroende på hur kallt/varmt det är ute varierar jag hans kläder under. Körde det i höstas när han var i runt 5-7 mån och sen nu när det är plusgrader.

• Dr Mupp

Till en 7 månader tycker jag en vindfleeceoverall + överdragsbyxor är kanon. De håller varmt och skydar lite mot väta om man vill att bebisen ska ut och krypa i grästet.
    Överdragbyxor med fötter finns bla hos kokobello.se, dessa är kanonbra till krypbarn.

• na96gen

Beror helt av vad du har för en liten individ .. Min börja krypa redan vid 6 månader så mitt behov var ju annat än för de som har barn som sitter i vagn
    Min rek är faktiskt pop fleecejacka och skaljacka och byxa jag körde storlek 86 från den åldern, går att dra ihop bra (kan man ha läänge)
    Kryper de på asfalt som min gärna gjorde så rek jag hellre billiga galon över
    Lycka till i djugeln

Svar på tråden Vårjacka till 7 månaders??