vilka överdragsbyxor är bäst?
vilka överdragsbyxor är bäst och funkar till regn och blåst?
vilka överdragsbyxor är bäst och funkar till regn och blåst?
puff puff
Om de ska tåla regn är det nog skalbyxor du ska köpa, PoP ska vara bra, lindex har också som ska vara bra. Själv köper vi bara överdragsbyxor som är vattenavvisande då dagis sällan är ute om det regnar mycket.
Stadium har överdragsbyxor.
Märket Everest, de ligger på 3000 vattenpelare..
De finns på hemsidan, de heter allround pt har jag för mig.
ja okej, har haft pop innan och varit nöjd med dem, de är såvansinnigt dyra nu bara...är stadiums lika bra och lindex? vill ju ändå att de ska tåla att hoppa i vattenpölar och sitta i blöta sandlådor...
Polarns skalbyxor har väl vattenpelare på 6000 eller 10 000 tror jag. Gillar pops skarpt, trots priset, är de fortfarande bra skick när de är urväxta, så får man ju braa med pengar på tradera för dem sen.
Helly hansen. 10 000 mm vattenpelare och kostar 399. Annars är nanook bra, men snuskigt dyra.
De flesta märken håller bra standard i vattentäthet sen bör man kolla hur bra de andas och om det är tejpade sömmar annars kan det läcka in vatten där.
Jag är nöjd med de jag köpt på Lindex åt dottern.
Jag kör bara med vattentäta till min son eftersom han mer eller mindre badar i varenda vattenpöl. Och de måste även andas bra. Vilket inte alla gör som är helt vattentäta. POPs funkar bra tycker jag. Men jag gillar Nanooks passform bättre. Det är de bästa skalbyxorna han haft hittills och jag kommer att sälja dem han har nu på Tradera eller blocket och köpa ett par nya i större storlek. För de är väldigt dyra i inköp. Men säljer man dem sen har man inte förlorat så mycket.
Nanook har bäst kvalitet av de vi testat, men tyvärr lite smal passform för min son.
De har inte varit dyra, tvärtom har de varit gratis att äga och det är den kostnad som räknas tycker jag.
Vi har också nanooks skalbyxor. De är dyra i inköp men är man ihärdig och kollar på reor så kan man får de hyfsat billgt och sedan sälja vidare. Då blir det billigt. Då slipper du även kostnad för att köpa galonställ som också är pengar. Det finns aktörer som lovar 10000 vattenpelare. Det är bra siffror men det säger inget hur det är efter lite slitage och tvätt. Då kan det sjunka så mycket som ner till 2000-5000 vattenpelare.