Anonym skrev 2010-03-14 23:18:32 följande:
Hej "här med". Lider med dig, vad jobbigt när man egentligen inte vill... På nått sätt tänker jag ändå att allt ska ordna sig, det gör bara för ont att inse att det troligtvis inte gör det...Jag hoppas att vi också kan bo nära varandra och framför allt att vi kan vara vänner. Jag måste säga att jag beundrar alla er som överlever en skilsmässa! Fan, varför kan det inte bara vara lätt, varför kan inte allt bara få vara bra? Tack för att ni delar med er av era erfarenheter. Kram
Ja, liksom du så tyckte jag att vi hade alla förutsättningar för att få ett väldigt bra liv ihop, men det gick inte ändå.
Kommunikationen fungerade inte, trots parterapi och annat. Nu ligger det en massa annan skit i grunden som gror så så enkelt som jag velat se det har det aldrig varit.
Det jobbiga är at inse att jag lurat mig själv och därmed också barnen. Det känns som att JAG sviker dom. Det mår jag inte bra av och jag försöker ge mig den på att inte låta dom få ont av det här. Mina sårade känslor till trots så ska DOM iallafall få det så bra det går.
Jag hoppas vi ska kunna vara vänner, men ärligt talat så vet jag inte. Jag kommer förmodligen förbanna den dagen han hittar en ny. Vilket han säkert gör före mig. För jag vill inte att barnen ska ha andra föräldrar än VI, det var ju HAN jag valde att skaffa barn med. Inte någon annan.
Men jo, det kommer ju ornda sig, på ett eller annat sätt. Visst är det så, även om det är nattsvart just nu för dig. Men det är ju också ett sorgearbete som måste få ta sin tid.
Hoppas ni kan hjälpa varandra genom det. Vi försöker, men är inte det lite ironiskt då? Tillsammans kan vi inte hjälpa varandra, vara ett stöd för varandra, men vid skilsmässa så finns det förståelse, tröst och annat att ge?