• Extra mamman

min katt har hosta

min katt har en hemsk hosta o hostar så hon knabbt får luft. Det har pågott i 2 dagar nu. O jag börjar bli orolig vad det kan vara. Har inte fått tid till vet ännu... tar ju sin tid.
    Någon som har något tips på något man kan ge kissen mot hostan o vad det kan vara??!

• Svar på tråden min katt har hosta
  • turia

han kan ha satt nått i halsen..
    el fått nått virus..
    noskvalster?
    men vad säger vet? låter de dig bara vänta?
    så ska det inte gå till- de måste ta det på allvar!!

• Chino

det kan vara mask, vissa sorter framkallar hosta...men bäst är att ta kissen till veterinär.

• Tate

Min katt hade ganska mycket hosta, men innan veterinären gjorde någon undersökning så tyckte de att vi kunde prova med kattmalt. Vi la det i maten undere ett antal dagar, och hostan försvann. Finns det någon veterinär i närheten som har butik så kan du säkert köpa det där.

• Cappes mamma

Min första katt hade oxå hosta och när vi rönkade honom visade det sig att han hade astma.

• Extra mamman

ska till vet imorgon fredag.... stackars lilla flisan. En dag till med hosta får hon stå ut med.
    Tur att jag är sjukskriven & kan pyssla lite extra med henne :)

• Baggs

Min katt är ständigt snorig och hostig och vi har gått på många antibiotikakurer... Vid senaste vetbesöket så fick hon bisolvon ordinerat som slemlösande, och jag tror faktiskt det hjälpte lite. En halv tablett om dagen fick min.
    Men tur att du kommer till vet i morgon, så får ni nog hjälp!

Svar på tråden min katt har hosta