• milla89

Spisplattor

När jag flyttade in i min nuvarande lägenhet så var en av spisplattorna var sönderbränd eller vad man nu ska kalla det. Använder man den så går propparna. Ringen runt själva plattan är sönder. Hoppas ni förstår hur jag menar :)

Jag tänkte fråga om någon vet vad det kostar att köpa en ny platta och byta ut?

• Svar på tråden Spisplattor
  • johandra

Är det en hyresrätt? Isf ring till värden så får dom komma o byta..

I annat fall så skulle jag ringa en elektriker direkt,det låter långt ifrån vettigt det där och du ska nog inte vara där och pilla själv...Vad det kostar vet jag inte men kan inte tänka mig att det blir alltför dyrt..

Mamma till världens finaste Ella 060309 och Alice 071219,bebis beräknad 3/4-10
  • sommar2001

Beror på om det är 230 v eller 400v och vilken storlek det är. Köpte 3 nya plattor för ca 1 år sedan. Gick på ca 1000 kr om jag inte minns fel.
    Bytte de själva.

• milla89
    sommar2001 skrev 2010-03-15 09:58:38 följande:
    Beror på om det är 230 v eller 400v och vilken storlek det är. Köpte 3 nya plattor för ca 1 år sedan. Gick på ca 1000 kr om jag inte minns fel. Bytte de själva.

Hade du 230 eller 400? det var ju inte alls en farlig summa. Tack så mycket för ditt svar :)

Bor i bostadsrätt

• sommar2001

Jag har 400 v och det är 230 v som är lite dyrare.
    Troligtvis har du störst chans att hitta plattan i lager hos de som har secvice på din spis.

Svar på tråden Spisplattor