• Sandrisen80

Tips på barnvagn/sittvagne med FULLT liggläge...

Behöver tips på en bra barn-/sittvagn som har fullt liggläge...

Vi har fått reklamera våran fina vagn då det är fabriksfel på den och är en ren livsfara för våran 8-månaders bebis. Reklamationen kommer att gå igenom då det är såppas stort fel på den. Vet ännu inte om vi får en ny eller om vi får pengar tillbaka. Om vi får pengar tillbaka så köper vi en ny.
    Men jag vill ha lite hjälp...

Våra kriterier är:

* Fullt liggläge
    * Sittdel ska vara vändbar
    * "Vanlig" sittdel, inte den där ergonomeiska (eller vad det nu heter)
    * Lätt vagn
    * Inte allt för dyr
    * Gärna punkteringsfria däck

Någon som har ett förslag? Tar gärna tips på hemsidor oxå...

Tack för hjälpen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-15 11:23
    Behöver inte vara en vagn med liggdel + sittdel då våran bebis inte har nån användning av liggdelen...

• Svar på tråden Tips på barnvagn/sittvagne med FULLT liggläge...
  • HA82

Emmaljunga city cross skulle jag rekomendera, supervagn som jag själv rullar {#lang_emotions_laughing}. Inte i den undre prisklassen direkt runt 5000 tror jag att man får ge. Men det finns många begagnade i superskick på blocket och tradera.

• Sandrisen80
    HA82 skrev 2010-03-15 09:14:39 följande:
    Emmaljunga city cross skulle jag rekomendera, supervagn som jag själv rullar . Inte i den undre prisklassen direkt runt 5000 tror jag att man får ge. Men det finns många begagnade i superskick på blocket och tradera.
    Men Emmaljunga vagnarna är väl rätt tunga och klumpiga? Det var dom när jag hade en Duo Edge till min flicka född 05 (men det tyckte man inte då...).

Vill gärna att vagnen är Lätt, alltså inte väger så mycket. Den ska ut å in i bil å så blir det resa med flyg oxå...
  • Zelmilainen
    Sandrisen80 skrev 2010-03-15 11:21:58 följande:
    Men Emmaljunga vagnarna är väl rätt tunga och klumpiga? Det var dom när jag hade en Duo Edge till min flicka född 05 (men det tyckte man inte då...).Vill gärna att vagnen är Lätt, alltså inte väger så mycket. Den ska ut å in i bil å så blir det resa med flyg oxå...
    emmaljunga nitro fanns inte då, den är ny från förra året och är en av de lättare sittvagnarna... tror den väer 12 kg med sittdelen. edge är ju en av de största/tyngsta så lite skevt att jämföra de två... *L*

har du kollat vagnen i länken jag skrev?
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Sandrisen80
    Zelmilainen skrev 2010-03-15 11:25:06 följande:
    emmaljunga nitro fanns inte då, den är ny från förra året och är en av de lättare sittvagnarna... tror den väer 12 kg med sittdelen. edge är ju en av de största/tyngsta så lite skevt att jämföra de två... *L*har du kollat vagnen i länken jag skrev?
    Hihihi, jo jag vet ju att vagnarna har ändrats en del på 5 år , men man tar ju från sina egna erfarenheter...

Kollade länken. Tako Jumper såg jättefin ut, men lite mycket pengar då jag inte behöver bilbarnstol och liggdel...
  • Zelmilainen

vet inte om den går att få tag på med bara sittdelen, testa att googla... *L*

Vill ha bebis nuuu!!!
  • Sandrisen80

Några fler förslag?

• Flisastina

köp en begagnad teutonia prestige.......

Sandrisen80 skrev 2010-03-15 09:11:52 följande:
    Behöver tips på en bra barn-/sittvagn som har fullt liggläge... Vi har fått reklamera våran fina vagn då det är fabriksfel på den och är en ren livsfara för våran 8-månaders bebis. Reklamationen kommer att gå igenom då det är såppas stort fel på den. Vet ännu inte om vi får en ny eller om vi får pengar tillbaka. Om vi får pengar tillbaka så köper vi en ny. Men jag vill ha lite hjälp... Våra kriterier är: * Fullt liggläge * Sittdel ska vara vändbar * "Vanlig" sittdel, inte den där ergonomeiska (eller vad det nu heter) * Lätt vagn * Inte allt för dyr * Gärna punkteringsfria däck Någon som har ett förslag? Tar gärna tips på hemsidor oxå... Tack för hjälpen! TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-15 11:23 Behöver inte vara en vagn med liggdel + sittdel då våran bebis inte har nån användning av liggdelen...
  • stor grön drake

jag skulle oxå  säga Emmaljunga Nitro City.
    den är dessutom lättkörd med sina sviwelhjul fram.

091109 ♥ Linus ♥
  • Fredriks Mamma

Håller med om nitro city. En LÄTT vagn, och otroligt lättkörd. Älskar våran!

• Emlak

Jag har en Britax Vigour till vår 5 månaders, har använt den en månad och funkar jättebra att dels för mig sätta in den i bilen och så att hon ligger och sover..

• Hanele

Kanske en Tako Jumper X vi fick mkt för pengarna tyckte vi! Den har iförsig lufthjul!

• MammaTillFelicia

emmaljunga citycross! den går inte att jämföra med edgen, det är en sot och tung vagn, spec om du hade sportchassit, men citycrossen är mindre, lättare och smalare, väger typ 14kg

Svar på tråden Tips på barnvagn/sittvagne med FULLT liggläge...