• Lycke

I v.35 och hysteeeeriskt trött på att vara gravid!

Jag är så trött på att vara gravid nu! Senaste tiden har magen exploderat och jag ser ut som ett träsktroll... Känner mig tung och trött. Vet inte huuur jag ska orka fem veckor till! Dessutom har maken diskbråck, och såp har vi en liten 22 månaders son här hemma. Har som toppen på isberget varit kaxig nog att lova att jag ska jobba till 28 november. Kommer då att vara i v.37. Väldigt korkat!
    Har förvärkar lite titt som tätt och då tänds ett litet hopp om att det är dags för förlossning. Jag VET att det allra bästa är att bebisen stannar i magen tiden ut, men just nu orkar jag bara inte mer!

Någon mer som har BF runt 26 november som också tröttnat? Vi kan ju alltid hjälpas åt att bära fram varandra!

• Svar på tråden I v.35 och hysteeeeriskt trött på att vara gravid!
  • Trancygirl

Hejsan...jo tack vet precis hur du känner dig..min bebbe e beräknad den 21nov o jag är oxå grymt trött o gå runt med denna mage...känns som de får räcka snart..o tanken på att man kanske kan få gå över tiden oxå får en ju att storkna..men men what to do lixom???

• snartsyskon

Hej!
    Har BF 24 november och idag har jag kännt mig trött, stor, otymplig och har ont lite här och var. Jag har förståss mina dagar då jag känner mig piggare. Jag har slutat jobba (Havandeskapspenning) så jag borde verkligen inte klaga men jag känner mig också lite trött på att vara gravid och just nu känns 5 veckor som en väldigt lång tid. Hoppas på en bättre dag i morgon. Kram på dig och Lycka till!!!

• Deeva

Har BF den 28 november och jag som bara småglassat och tyckt det varit livet på en räkmacka so far har också börjat bli smågnällig.
    Alla säger att man är så fin med magen, men i spegeln ser jag bara en dålig Barbapappa-kopia. Och jag kan knappt sätta på mig mina egan skor längre... För att inte tala om att gå... jag som egentligen älskar långa promenader.
    Fast samtidigt gillar jag att vara gravid och kommer garanterat att sakna det när Mini kommit ut.

Men visst ska det blir skönt att sluta jobba sen 2,5 veckor kvar...!

• NeA 84

jag har BF 26 november. börjar få fruktansvärd foglossning, har problem att gå, stå, sitta och ligga. orkar inte med allt. OCH vi ska flytta nu i helgen....herregud!! klart det är bra om bebisen stannar i magen tiden ut, men tiden går ju så sakta.
    jag bara klagar....

• Kristin85

Har bf 30 november och är väldigt trött på att vara gravid nu...
    Inte för det, för jag älskar det verkligen men nu börjar det bli väldigt tungt. Har fått mycket olika krämpor så här på slutet och längtar så mycket efter liten...

• Deeva

Sedan ett par veckor tillbaka har jag börjat få ett ganska strakt tryck i nedre delen av magen. Det gör itne direkt ont, men det trycker och spänner som sjutton. Kan det ha att göra med att bebisen vänt sig (för det har h*n).

• Pirum

Har planerat snitt 21 november så jag vet att jag slipper gå över tiden iallafall. Alltid något.
    Men jag är så himla less nu, trött, tung och otymplig och med en halsbränna som får mig att spy på nätterna.

Dessutom har min mammas cancer gått in i ett akut läge så det är inte troligt att hon hinner träffa sitt barnbarn. Det är ju inte en graviditetskrämpa precis men det bidrar INTE till ett glatt humör.

Som tur är har jag en sambo som stöttar och rycker in där det behövs utan att klaga, men jag har dåligt samvete för att han får dra ett så stort lass just nu.

• snowflake

jag är SKITLESS, bf 29:e november, och jag hoppas hon kommer ut någon vecka tidigare faktiskt, typ v 38, för jag orkar snart inte längre. Dessutom är det hysteriskt varmt här, och jag får inte sova på nätterna eftersom jag svettas floder. Håller på att bli gnälligast i världen här, jag som aldrig saknad svenskt höstväder håller på att längta ihjäl mig efter regn, rusk och mörker. Nästan så jag skulle kunna skratta åt mig själv, om jag inte var så jävla irriterad...

• Cujoo

Jag har BF 12 november och jag är oxå såå trött på att vara gravid!
    Blir precis som du överlycklig när förvärkarna kommer, och besviken när de försvinner...
    Men men, det är bara att bita i hop =)
    Vi grejar det ju i slutändan trots allt!:D
    Lycka till!

• Meme

Fy bubblan va skönt inte bara jag som är gnällig redan.
    Bf 28 nov.
    Själv fyller jag år 24 nov. Tänkt vilken present om den kommer då.
    Men helst hade den fått komma ut nu. Orkar heller inte vänta mer.

Svar på tråden I v.35 och hysteeeeriskt trött på att vara gravid!