• FruSen

Handbroms på Emmaljunga (äldre modell)?

Har då och då sett äldre modeller av Emmaljunga Duo Edge rulla omkirng och på dessa sitter det en handbroms (eller vad är det?)!
    Måste ju ha varit jättesmart, varför finns inte det kvar?
    Jag kan sakna det på min edge då jag går till BVC tex (måste gå ner för en lång brant backe).
    Vagnen blir ganska tung i nedförsbackar, att kunna bromsa vagnen då vore ju toppen!

• Svar på tråden Handbroms på Emmaljunga (äldre modell)?
  • Weezy

Emmaljunga har aldrig haft handbroms på sina vagnar.. jag tror du fått dem ihopblandade...

Vår Älskade Dotter Linnea Föddes 09-12-07
  • cicci85

Men bromsen funkar inte så. Antar att du menar som på en cykel. På edgen är det istället för fotbroms. Man kan inte bromsa lite som handbromsen på en cykel, utan bromsen funkar som på andra vagnar, kugghjulsbroms heter det kanske...

• cicci85
    Weezy skrev 2010-03-15 11:58:13 följande:
    Emmaljunga har aldrig haft handbroms på sina vagnar.. jag tror du fått dem ihopblandade...
    jag har det på min emmaljunga edge
  • FruSen
    cicci85 skrev 2010-03-15 11:59:06 följande:
    Men bromsen funkar inte så. Antar att du menar som på en cykel. På edgen är det istället för fotbroms. Man kan inte bromsa lite som handbromsen på en cykel, utan bromsen funkar som på andra vagnar, kugghjulsbroms heter det kanske...
    Jaha, är det så!
    Det var ju synd, trodde att det var precis som du säger, att det fungerade som handbromsen på en cykel.
    Borde finnas en sån tycker jag, det är det enda jag kan sakna på min vagn ibland
  • cicci85

Trodde oxå att det va som en cykelbroms förut, det hade varit superbra!

• FruSen
    K I A skrev 2010-03-15 13:45:41 följande:
    Den funktionen finns på teutonias vagnar
    Alla modeller eller?
    Av det lilla jag sett hittade jag bara handbroms på denna och en sån vagn passar inte så bra där jag bor... Vill helst ha 4 fasta hjul, tycker det där framdäcket var nog så litet...
  • Weezy
    cicci85 skrev 2010-03-15 11:59:36 följande:
    jag har det på min emmaljunga edge
    Vilken årsmodel har du på din edge?
    Vår Älskade Dotter Linnea Föddes 09-12-07
  • cicci85
    Weezy skrev 2010-03-16 09:45:36 följande:
    Vilken årsmodel har du på din edge?
    kommer inte ihåg riktigt -02 kanske det va...
Svar på tråden Handbroms på Emmaljunga (äldre modell)?