• AdoXa

Hur mycket kostar en pudel?

Jag har precis bestämt mig för att det är dags att börja spara till en hund, nu har jag väntat länge nog. :) Dvärgpudel är den givna rasen, och jag funderar lite över vad en sådan kostar i inköp. Min mor har nyss köpt en mastiffvalp och den kostade 15.000 kr, så jag räknar med något liknande för en dvärgpudelvalp? Någon som har något hum om vad all utrustning kostar i inköp, vi har inte haft någon hund förut och behöver alltså köpa allt.
    2000 kr eller dylikt - eller?

Skulle också gärna få tips på någon bra start-hundbok. Jag är uppvuxen med hund men har aldrig ansvarat själv för uppfostran och allt sådant.

Mvh
    Maria

• Svar på tråden Hur mycket kostar en pudel?
  • Jezamine

Från 10000 kr och uppåt om du skall ha en renrasig pudel.

Avstängd tills vidare
  • Jezamine
    http://www.pudelklubben.se/
    Kan rekomendera denna sida.Under rubriken/fliken avd sektioner så kan du söka efter pudelkklubbar i din närhet.Där finns massor med kunnigt folk.
    Avstängd tills vidare
  • dezibel

Eva Bodfäldts hundböcker är jättebra, kontaktkontraktet är ett måste!

Du lär ha en bra buffert till kostnader direkt och oförutsedda kostnader.

Försäkring
    Trimverktyg,klotång
    2:a vaccinationen
    Foder, välling,tuggben
    Halsband+koppel
    Hundbur till bilen Korg,leksaker,bajspåsar,trimkostnader,reflexer mm

Häromi är en bra och billig nätbutik som har allt!

Sen är det ett måste att ha pengar till Vet. om olyckan är framme och då försvinner pengarna snabbt :(

Lycka till med valpköpet!

• hundpuss

Runt 12 000 skulle jag nog gissa, men jag är inte så insatt i pudelvärlden heller.

• Lathundarna

Vad all utrustning kostar? Tja... Det beror ju helt och hållet på. Här hemma + i bilen har vi nog utrustning för ca 10-15.000,- i form av bilburar, selar, bäddar, koppel, träningsgrejer, etc, etc.

Svar på tråden Hur mycket kostar en pudel?