inget bakpulver hemma, vad baka?
jag vill baka något, men har inget bakpulver hemma. har du något tips på vad jag kan baka? jag har det mesta hemma som man använder när man skall baka så något borde det väl gå att baka, eller?
jag vill baka något, men har inget bakpulver hemma. har du något tips på vad jag kan baka? jag har det mesta hemma som man använder när man skall baka så något borde det väl gå att baka, eller?
kladdkaka eller tuppkaka kanske?!
paj?
kanelbullar?
kladdkaka
russinkakor
maränger
negerbollar
drömmar (tror inte man behöver bakpulver till det, är osäker)
Annars så går ju nästan allt med bakpulver att baka ändå.
tack för era tips! :)
mmm Jag bantar men hade gjort vad som helst för en kladdkaka!! ÅÅH!
Gör en kladdkaka och ät och njut! Gör det för min skull! :P
Kladdkaka-muffins. Se recept på tasteline.se tror dom heter "VÄrldens godaste muffins".....
<!-- /* Font Definitions */ @font-face {font-family:Wingdings; panose-1:5 0 0 0 0 0 0 0 0 0; mso-font-charset:2; mso-generic-font-family:auto; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:0 268435456 0 0 -2147483648 0;} @font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:1; mso-generic-font-family:roman; mso-font-format:other; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:0 0 0 0 0 0;} @font-face {font-family:Calibri; panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611985 1073750139 0 0 159 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin-top:0cm; margin-right:0cm; margin-bottom:10.0pt; margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-fareast-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-fareast-language:EN-US;} .MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-fareast-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-fareast-language:EN-US;} .MsoPapDefault {mso-style-type:export-only; margin-bottom:10.0pt; line-height:115%;} @page Section1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:36.0pt; mso-footer-margin:36.0pt; mso-paper-source:0;} div.Section1 {page:Section1;} /* List Definitions */ @list l0 {mso-list-id:1358241634; mso-list-template-ids:1477106322;} @list l0:level1 {mso-level-number-format:bullet; mso-level-text:; mso-level-tab-stop:36.0pt; mso-level-number-position:left; text-indent:-18.0pt; mso-ansi-font-size:10.0pt; font-family:Symbol;} @list l1 {mso-list-id:1747990849; mso-list-template-ids:1719805740;} @list l1:level1 {mso-level-number-format:bullet; mso-level-text:; mso-level-tab-stop:36.0pt; mso-level-number-position:left; text-indent:-18.0pt; mso-ansi-font-size:10.0pt; font-family:Symbol;} ol {margin-bottom:0cm;} ul {margin-bottom:0cm;} -->
Ett enkelt recept på kladdkaka som är klar på 30 minuter. Denna kladdkaka passar både som efterrätt på vardagen eller vid speciella tillfällen - då gärna med siktat florsocker och grädde till!
Ingredienser:
vaniljen gör inte så mycket skillnad med eller utan tycker jag, så baka på du