• Maiko

Har tupler metoden funkat för ngn?

Har läst så mkt om denna metoden men ingen som skriver att den fungerat på dem. Utan bara att de SKA prova den. Funkar den verkligen?

Jag hoppas ju gärna på det :)

• Svar på tråden Har tupler metoden funkat för ngn?
  • Kajak

Ja det finns många trådar om detta här på FL.

Har läst att det hjälpte en del tjejer.
    Den del hjälpte den snabbt medan andra får jobba extra mer.

• Gaby 01

Nu kommer ett litet sent svar

Tuplermetoden är helt suverän! Jag har rejält delade magmuskler som gör att jag ser ut att vara i 4:e månaden minst, men smal i övrigt.

Så fort jag kör Tuplermetoden så stramar jag upp hållningen, magen blir platt och stark, och tom rutor syns.

Det som jag kör är att konstant komma ihåg att dra in magen och spänna den i allt jag gör. Även när jag sitter framför datorn. Det ger extra mycket om man springer eller går samtidigt. Ibland kan man behöva linda magen för att hjälpa den på traven att dra in.

Och sedan kör jag även plankan vilket är ett suveränt sätt att träna hela kroppen.

Men situps är BIG no no!

Jag älskar tuplermetoden... trodde aldrig att så simpel träning kunde ge så fint resultat och såååå fort! Tar bara ngn vecka innan det syns!

• LillaFlingan

jag använde mig av tuplermetoden efter 1a barnet och det funkade kanon!!! minskade midjemåttet drastiskt!

ska testa nu snart igen.. 2a barnet är nu 7v... :)
    (har för 2v op bort gallblåsan så att göra det innan har inte varit att tänka på..men nu gör det inte ont längre :D)..

• Mimmi P

Jag har inte testat Tuplermetoden ordentligt men läste lite om den och gjorde övningen de kallar hissen tror jag och tänkte på att dra in naveln och spänna magen så ofta jag kom på det, blev ett antal gånger varje dag. 

Jag fick inga rutor men magen blev väldigt platt på kort tid, magen blev plattare än innan jag var gravid, det där lilla putet som många har under naveln försvann. När nästa barn är ute (slutet av augusti) kommer jag def göra samma sak igen. Jag kanske tom kör lite mer strikt enl programmet!

Nån som vet förresten vad det stod i senaste numret av mama, har hört att det stod nåt om plankan eller Tuplermetoden, funderar på  om jag ska köpa tidningen och spara till i höst.

• Gaby 01
    Mimmi P skrev 2010-06-02 10:36:48 följande:
    Jag har inte testat Tuplermetoden ordentligt men läste lite om den och gjorde övningen de kallar hissen tror jag och tänkte på att dra in naveln och spänna magen så ofta jag kom på det, blev ett antal gånger varje dag. 

Jag fick inga rutor men magen blev väldigt platt på kort tid, magen blev plattare än innan jag var gravid, det där lilla putet som många har under naveln försvann. När nästa barn är ute (slutet av augusti) kommer jag def göra samma sak igen. Jag kanske tom kör lite mer strikt enl programmet!

Nån som vet förresten vad det stod i senaste numret av mama, har hört att det stod nåt om plankan eller Tuplermetoden, funderar på  om jag ska köpa tidningen och spara till i höst.
    Här är en bra länk:
    http://www.mama.nu/artiklar/2009/bli-av-med-mamma-magen/

Jag kör inte dessa övningar så där strikt som i artikeln utan tänker bara på att dra in magen konstant och ibland "pumpa" in magen alltså spänna, spänna, spänna så naveln tankemässigt åker in och upp.

Sedan kör jag plankan oxå som ger en spänd och fast kropp även i övrigt.
Svar på tråden Har tupler metoden funkat för ngn?