• MaaxMaax

Finast bibliska pojknamn?

Tycker väldigt mycket om bibliska namn, och har några favoriter, så nu undrar jag vilka ni tycker är finast av dessa, och varför. Har ni några andra bibliska favoriter, och tänker ni mycket på själva historierna kring dem, och namnens betydelse?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Finast bibliska pojknamn?
  • wity

Cornelius tycker jag är finast!

♥ Tyra 031010 ♥ Wilhelm 050628 ♥ BF 100807 ♥
  • Taggtroden

Tycker att Caleb är superfint!!

• tebax

Natanael, eftersom det ligger mig närmast hjärtat =)

Men alla är superfina, visste inte ens att vissa av de var bibliska. Man lär sig nått nytt varje dag !

• DenNamnbitne

Det var svårt att välja för alla är superfina. Jag gillar Gideon, jag tycker mycket bra om Natanael. Caleb tycker jag är tufft och Cornelius lade jag slutligen min röst på eftersom det är så bedårande{#lang_emotions_tomte} Där har du ett bra alternativ tycker jag. Jag tänker inte så mycket på historien bakom namnen, den finns ju där, men man behöver inte tänka på den så mycket. Eftersom jag inte är speciellt kristen så kan jag ha svårt för bibliska namn ibland men många är ju fina som tex:

Samuel
    Moses
    Efraim
    Noak
    Esaias
    Israel

Inget namn är för ringa för att uppmärksammas
  • varmchoklad

Israel kan man väl inte heta heller? Snacka om att ens unge skulle bli seriöst mobbad i skolan...!

• DenNamnbitne
    varmchoklad skrev 2010-03-15 19:08:26 följande:
    Israel kan man väl inte heta heller? Snacka om att ens unge skulle bli seriöst mobbad i skolan...!
    Israel är faktiskt ett gammalt bibliskt förnamn, det var förr vanligt i Sverige- tex psalm-författaren Israel Kolmodin. Och har du inte hört efternamnet Israelsson. Men som du säger är det ju ett namn med många associationer, då Israels politik är rätt tvivelaktig. Men jag slår ändå fast att namnet i sig är fint.
    Inget namn är för ringa för att uppmärksammas
  • Molson Canadian

Min favorit är Simeon alt. Symeon just pga berättelsen. Får vi en pojke ska han få det som andranamn. 

• sandraaa01

hur betonar man Natanael? hur undrat detta ett tag.. :)

Svar på tråden Finast bibliska pojknamn?