• Chiraz

Att "bila" upp ett badrumsgolv?

Vi får vårat badrum renoverat och nu har vi fått in en offert där dem vill ha 77000:- för att bila upp golvet så att toastolen kan flyttas samt att duschen flyttas från ena hörnet till motsatta sidan. Men är det ett rimligt pris?

Badrummet är på 6 kvm...

• Svar på tråden Att "bila" upp ett badrumsgolv?
  • Anatha

Eller bara bilandet? Låna eller hyr en bilmaskin och bila själv sen kan fackman installera om ni tycker det blir för dyrt.

• Chiraz

Vi har tummen mitt i handen vad gäller renovering på det sättet, det jag undrade var om priset verkligen kan stämma?

Dem ska fixa duschen också så den skulle vara i priset, men den kan väl inte kosta så mycket?

Nu har jag kollat runt lite och kanske att man kan göra det själv och dem gör resten, men är det svårt att göra själv om man nu aldrig gjort något sånt?

• Pappa G

Vad ingår i de 77 000 liksom?

Du bor i villa och har betongbjälklag? Är det på bottenplan?

Det är fysiskt krävande att köra bilningsmaskin.
    Enligt arbetsmiljöreglerna får man inte kör dessa "bestar" mer än ett visst antal minuter per dygn. Detta kan självfallet påverka såväl tidsåtgången som kostnaden.

• Chiraz

Vi bor i radhus med betong golv på alla våningsplan (2½plan).

Vi har nu skickat ett svar till byggkillen där vi skrev att vi ville ha en utförligare offert eftersom att han enbart skrev ett pris till oss. Han har varit här och kikat och vi har även skickat en skiss till honom på badrummet.

• sommar2001

Ni kan ju alltid begära in offerter från andra och jämföra. Har inget bergepp om vad ett sånt jobb kan kosta men det kan vara så att de har mycket att göra och skriver upp priset pga det.

Svar på tråden Att "bila" upp ett badrumsgolv?