Kan håret bli missfärgat av Silverbalsam????
Någon som vet? Vill bara få bort lite gula och röda toner i mitt brun/blonda hår...
Någon som vet? Vill bara få bort lite gula och röda toner i mitt brun/blonda hår...
Nej det har jag inte upplevt. Använder både silverbalsam och shampoo. Balsamet tror jag överhuvudtaget inte har nån större effekt alls, utan det har de skapat bara för att ge mer pengar. Shampot tar bort gula toner om man låter det sitta i ett tag och använder det flera gånger.
Ok! Tack för svaret. Ska ändå prova och se då jag redan köpt det
Om det är ett bra silverbalsam och man har i det för länge, kan det bli en lila ton i vissa slingor.
Håll koll på tiden så ska det vara lugnt. Jag tänkte vara effektiv en gång och lät det sitta lite extra. Det blev lilagrått.
Har du väldigt poröst (snderblekt, torrthår) kan håret suga åt sej extra mycket och du kan få en blå/lila ton. Men märker du att det bli "missfärgat" är det bara att tvätta det med ett vanligt shampoo så får du bort den överdrivna färgen.
Sen kan jag upplysa om att silvershampoo endast tar bort GULA toner, alltså inte röd/oranga. har du väldigt gult hår så kan du fukta håret lite lätt med en vattenspruta och krama i silvershampoo i hela håre (alt. där det är som gulast). Låt sedan sitta i en kvart och skölj sedan. Men provashampoot som vanligt i duschen först så du märker hur det tar åt sej.
Tack för tipsen! Hur får jag istället bort röda toner i håret då?? Frisören färgade om botten 3 ggr! blev först gul-blont..sen brun/rött..skitfult! Detta var för snart 2 månader sedan.Vill inte att hon rör mitt hår igen! Hade jättefin hårfärg och skulle bara fylla i slingor i botten, men ville prova nåt nytt...Usch och hu...mår dåligt av detta!
jag tycker inte silvershampoo är så bra, blir lite grådassigt mer )Matrix)
köpte john friedas shampoo (platina) det ljusade upp håret mkt bättre!
finns på åhlens
dom röda nyanserna lär du bleka bort.
Jag har bara bra saker att säga om silverschampo, har använt Matrix.
Jag använde Matrix silverschampo, den tar även bort även mässingstoner. Tycker den var perfekt. Lät den sitta i några minuter andra gången jag löddrade in håret.