• Anonym (DS dejt?)

Dejta från DS?

Heeej Har hittat bästa killen tror ja, vi har pratat nåra gånger och jag är jätte intresserad. Det ända är att jag hittade honom på Darkside (där jag skaffade konto på fyllan). Han är inne på såna saker och jag är nyfiken på sånt, men jag vet inte om jag borde träffa honom, det brukar ju kunna vara konstiga typer på såna ställen. Vad tycker ni????

• Svar på tråden Dejta från DS?
  • Anonym (DS dejt?)

Ingen??

• rlevitte

Om du är intresserad av "sånt" (vilket det nu månde vara, det finns många delar i den subkulturen) så lär du väl inte upptäcka mer på annat vis än att träffa personer som är inne på "sånt"...

Om du är fundersam över honom som person kanske du borde börja träffa honom i sammanhang där det inte bara är ni två?  Jag tänker som så att det finns "konstiga typer" i alla möjliga sammanhang, jag tvivlar på att det enbart är "konstiga typer" i DS-sammanhang.  Så om jag vore du skulle jag ta i ungefär lika försiktigt som med någon i "vanilj"-sammanhang.

Mvh,

Richard

• ardnaxela

go for it!!

finns mycket trevligt folk där :)
  • Barbapappa1

farligt farligt
    nä gör som du känner

• Yxskaft

DS har många trevliga och intressanta mäniskor. Såklart finns det en hel del rikspuckon också, men inte värre än på andra ställen. Berätta att du är nyfiken men oerfaren. Ni behöver ju knappast ha sex första gången ni träffas om du inte vill.

DS är ingen samling av rikspuckon, det är bara en samling folk som gillar eller är nyfikna på BDSM. Rötägg finns överallt som sagt.

Jag hittade min nuvarande på DS. Tycker både han och jag är vettiga {#lang_emotions_wink}.

Nu visste ju jag dock vad jag ville ha och även om jag inte "sökte" efter en partner så klickade vi. Jag hänger ganska mycket på DS (samma nick) och pratar med en väldig massa olika typer av mäniskor. Det är ju en väldigt bred subkultur och vissa är mer "extrema" än andra.

Kommunikation är A och O som sagt {#lang_emotions_wink}

• Anonym

Det finns alla sorter där, och sunt förnuft som vid vilken annan "blinddate" som helst. Inte i ensamhet... och man måste inte vara ärlig med vem man är, ifall man har att göra med en stalker..

Det folk tenderar att glömma när man träffar någon är att den som är hur trevlig som helst vid de första dejterna kan slå över sen.. Försiktighet!! 
    Men jag tror inte DS är farligare än något annat ställe... Jag träffade en kille därifrån, men då hade vi samtalat över 6 månader.. Vi blev vänner ingenting mer.. Men han var en bra kille...
  • Clobberella

De jag känner som finns på DS är vettiga människor. Men självklart ska man ALLTID vara försiktig när man träffar nån från nätet, träffas offentligt första gången osv.

• Anonym (DS dejt?)

Nu har vi, efter en hel del cybersexande setts på riktigt! Bara fikat ihop hittills. Ska snart ses igen. Det kändes lite konstigt att ses på fika när man setts nakna på datorn...
    Har ni några särsilda tips kanske?????!!!

• ezah

jag tycker inte att DS dejter kräver så mycket mer tips än vanliga internetdejter. förutsatt att det bara är vanlig fikadejt.

vanliga: ses bland mycket folk (inte att rekomendera om det ska samliggas iofs)
    lita på magkänslan
    ha vänenr som kollar en
    ha vänner som vet var man finns osv

om det ska lekas tycker jag att man ska känna att personen är att lita på, man ska ha diskuterat ignom tillitsfrågor, vad båda är bekväma och obekväma med, bestämt stoppord osv.

vet att det på DS finns n relativt fräsch tråd som heter nåt med "träffa en dominant första gången", du kanske kan kolla i den även om det inte är flrsta gången  ni ska ses.

om du inte kollar tråden så vet jaga tt några påpekat att det kanske tine är optimalt med bondadge/gags första gången(gångerna), även om båda två vill väl osv så kan det skita sig i kommunikationen.

lycka till!

Svar på tråden Dejta från DS?