• kerfstedt

Hur känns foglossning?

Har inte satt mig in så mycket.. men hur känns foglossning?

• Svar på tråden Hur känns foglossning?
  • rind73

Som att hela venusberget är ett enda stort blåmärke och att någon då och då kör in ett spett i det. Höfterna känns i stort sett likadant... På mig, men det kanske är olika?

• Dahlén

Hej!

Jag har gått 39 fulla veckor imån och har extrem foglossning. Min foglossning har inte bara satt sig i fogarna på ryggen (vilket känns extrem överanstängning i rumpan och en bit upp på ryggen, man har svårt att räta på sig och att gå utan att få riktigt ont), utan även i fogen på blygbenet, vilket gör fruktansvärt ont. Det skulle jag förklara som en urinvägsinfektion ungefär. Det känns som man har trängningar i urinröret och har svårt att vara upprätt, samtidigt som barnet pressar sig neråt. Ingen skön känsla!
    Hur långt gången är du? Som sagt så har jag förhoppningsvis bara en vecka kvar...vilket jag är glad för. Vet inte hur jag skulle stått ut annars!

Lycka till!

• AoO

För mig har det känst som om man legat riktigt jäkla illa i samma ställning under hela natten.

(jag har haft relativt lätt foglossning)

• rind73

Åh, beror de där trängningarna på foglossningen?! Jag trodde att det var nån annan typ av retning, kanske en nerv som låg i kläm. Jag är i v 36 och det har kommit först sista två veckorna (det där med urinblåsan) och det var så under min förra grav också...

• Myzan

I höfterna så känns det ungefär som att du har legat riktigt illa och man har typ ett blåmärke som någon trycket skithårt på. I blygdbenet känns det som om någon stuckit in en kniv och vrider runt.DEssutom är det skitsvårt att överhuvudtaget röra sig normalt. Man får ont av att sitta, ligga, gå och stå. Man behöver ändra ställning hela tiden.

• weeooo

Min foglossning sitter runt höftkulan och känns som den ska ramla loss och det gör riktigt ont,en skärande smärta.

• maalin28

Eftersom bäckenpartiet i vanliga fall rör sig extremt lite så känns det när det börjar röra sig. Man kan få en inflammerad känsla överallt runt bäcken eftersom musklerna tar över och oxå blir överansträngda.. det gäller neråt lår och uppåt rygg. plus att allt i kroppen blir så mycke mjukare.

Tycker det känns som en ilande smärta på nåt sätt. som om man är på väg att gå sönder ibland:)

• Dahlén

JackAnneli:

Japp det kan sätta sig i ljumskarna med...tyvärr! Det är ingen dans på rosor direkt att vänta barn. Hur långt gången är du?

• Spiken

På mig känns det som stickningar och knivshugg i korsryggen, svanskotan och båda skinkorna. När det är som värst strålar det ner på baksidan av båda låren. När jag överansträngt mig får jag kramper i skinkorna och får då svårt att stå.

• melamikaela

Det jag känner av är att det sticker lite i svanskotan och att jag känner mig lite öm i svanken, annars inget. Men det är väl individuellt hur man känner.

En liten del av dig, en liten del av mig. v.35
  • Myra88

som en blandning av att ha ont för att man suttit för länge och när man slår i armbågen i nåt hårt bara det att smärtan inte avtar... Eller ONT som fan!

• Jens

Antar att jag har av det värre då..
    För mig känns det ofta som en blandning mellan att försöka bajsa ut en vattenmelon, eller som om man har hakat fast stora hajfiskekrokar i var sida av mitt bäckenben, sen står och drar åt olika håll så man riktigt känner hur bäckenet går isär. Ibland blir jag nästan rädd att jag ska sönder helt och dö av inre blödningar. Går in i v26 imorgon, så jag kan ju bara tänka mig hur det kommer kännas om 10 veckor. :(

BF 100701
  • Platano

Känns det bara i svanken och runt om eller kan det kännas typ i buken/livmodern med?

• Myra88
    Platano skrev 2010-04-09 21:43:06 följande:
    Känns det bara i svanken och runt om eller kan det kännas typ i buken/livmodern med?
    Det gör ont där du har ben och ligament. En del kallar foglossning för bäckenuppluckring, vilket är ganska målande.. Det kan göra ont i framsidan av bäckenet men inte i magen.
Svar på tråden Hur känns foglossning?