• jmynt

hur mycket har ni gått upp i v.18

Jag går fortfarande ner sakta men säkert, fast jag äter som en häst och inte det nyttigaste, och inte mår jag illa och spyr heler, med första hade jag gått upp minst 7 kg vid det här laget. Är det normalt att inte gå upp ? hur mycket har ni andra gått upp?

• Svar på tråden hur mycket har ni gått upp i v.18
  • Marleen

v20 ca 5 kg upp- v 30 ca 12 kg upp..... är i v 31 nu...

med ettan o tvåan har jag gått upp ca desamma slutat på ca 20 kg viktuppgång :(... men men de har jag kämpa av mig sen :)

• vikilina
    jmynt skrev 2010-03-15 20:41:53 följande:
    Jag går fortfarande ner sakta men säkert, fast jag äter som en häst och inte det nyttigaste, och inte mår jag illa och spyr heler, med första hade jag gått upp minst 7 kg vid det här laget. Är det normalt att inte gå upp ? hur mycket har ni andra gått upp?
    Hej! Jag har gått ner 3 kg innan, då jag spydde i början av graviditeten. Men nu är jag i vecka 18, och ligger totalt sätt minus 1 kg. Undrar också när jag kommer gå upp i vikt! =) Lycka till!
  • Zixi

I vecka 18 hade jag inte gått upp nåt alls men sen satte min man mig på uppfettningsdiet och nu i vecka 22 ligger jag på 2+, ska ta det lite lugnt med onyttigheterna nu   Men min mage är gigantisk! Svårt att tro att det bara är en bebis.

Mådde illa i början men kräktes aldrig. Tror att anledningen till att jag inte gick upp i vikt dels var väldigt ökad förbränning och dels för att det enda jag verkligen var sugen på var frukt och grönt. Nu är jag tyvärr sugen på sötsaker.

Juli - 2010
  • Teskedsmamman

Vecka 19 och ligger på +3 kg, ändå äter jag som en häst och totalt jäkla onyttigt, fast jag försöker äta bättre...

Med första killen gick jag upp 7 kg tom vecka 18, sedan inget mer.
    Med andra killen gick jag upp 1 kg i vecka 32, det var allt.
    Med tredje killen gick jag upp 4 kg tom vecka 19, sedan inget mer.

3 killar & 1 i magen ☆ Virkaholic ☆ tesked.blogspot.com/
  • mini75

Ca 2 kg i v 18. Det är andra barnet och kommer ej ihåg hur mkt jag hade gått upp förra gången. Men jag tycker det känns lite lite med tanke på hur magen ser ut. Är ganska liten från början... Jaja får se vad BM säger när vi ses nästa gång..

• Hhoney

Jag gick totalt ner ca 3 kg sen jag blev gravid.. var orolig men borjade ga upp i v23.
    Ar nu i v26 och har gatt upp totalt 3 kg. Lakarna sager att jag inte ska oroa mig, jag ater nyttigt och tillrackligt sa forhoppningsvis vaxer bebisen som den ska

• Oväntad

Ligger ungefär på +/-0 sen jag blev gravid.. Är i vecka 17

• Melvin o Alvas mamma

-1 kg när jag väntade första barnet i v.18.
    Nu är jag i v.17 imorn och har gått upp 4kg Ahhh, hur ska detta sluta??

Svar på tråden hur mycket har ni gått upp i v.18