Hypotyreos, ni som fått diagnosen, SNÄLLA berätta om era erfarenheter
Hej!
Efter 2 års problem med jättejobbig yrsel, svettningar, illamående, extrem trötthet, minnes problem, kännt mig nedsatt i tankegången, blödande tandkött, 15 svampinfektioner mm mm...och nu även ont i lederna i händerna, axlarna.....och tillsist men inte minst infertilitet. Vår dotter är 5 år nu och vi har försökt få barn i 2 år nu och har nu även två misslyckade IVFer att lägga till och är enligt läkarna superfertila med extremt bra värden och extremt många befruktade ägg med toppkvalite´osv. Allt handlar ju inte om att jag vill veta varför jag inte blir gravid utan snarare om alla mina problem som gör det väldigt tungt att funka normalt i vardagen. Får anstränga mig hela tiden pga av yrseln (som går i perioder),och tröttheten osv.
Otaliga prover har tagits på vårdcentralen, yrselutredning har gjorts och svaren är varierande vad gäller yrseln " virus på balansnerven" nu är diagnosen spänningsyrsel från nacken.... Blir snart galen!!! Jag känner ju att nånting är fel! Har ju haft så mycket konstiga problem senaste två åren och efter graviditeten att nånting måste ju vara fel!?! Jag ska nu äntligen till en läkare på fredag för att igen dra igång en ordentlig utredning och förhoppningsvis ta prover, särskillt då för sköldkörteln och även blodsockret (diabetes) Tog ju TSH och T4 i slutet av 2008 men alla värden var "normala" då.
Det enda jag önskar är att få höra från er som har konstaterat underfunktion är om nån kunde berätta hur det började för er och om ni känner igen er i det jag beskriver? Har ni lyckats bli gravida? Och om ni blivit det, var det efter att ni fått medicinering osv? Hur var era värden? Har läst lite om det här med TSH värdet som inte alltid verkar ge utslag osv. Berätta gärna!
Försöker läsa på lite om det jag tror kanske kan vara mitt problem för att ha lite skinn på näsan när jag kommer till läkaren på fredag men skulle bli sååå tacksam om jag fick lite uppbackning från er som verkligen vet vad ni pratar om.