• jeeri74

Tips på barnvänliga hotell i Göteborg

Jag, min sambo och två barn (2+5 år) tänkte ta en weekend i Göteborg, och jag skulle gärna vilja ha tips om bra, barnvänliga hotell, hyfsat centralt. Vi kommer ha bil så det är egentligen inte avgörande.

• Svar på tråden Tips på barnvänliga hotell i Göteborg
  • Fruochmamma

Alla Scandic brukar ju vara väldigt barnvänliga och med bra priser. Finns ju flera stycken här med olika bra lägen.

ღ♥ Ludvig + Larsa + mamma + Carl ♥ღ
  • jeeri74

Jo, det lutar åt Scandic. De har ju även lite speciellt till barnen på vissa.

Några fler tips?

• tilda84

Scandic europa som ligger nästan vid tågstationen tycker jag är bra för där har dom lekrummet mitt i resturangen kan man ju äta lite i lugn och ro.

• Adnama

quality winn hade jag def. valt. dem har relax avd med pool och bubbelpool :)

• wema81

bra tråd vi ska också ner till göteborg o denna tråd kommer jag att ha koll på... själv har jag en coophotellpremie som jag tänkt utnyttja då finns det winn och best western och stayat att välja på just då när vi ska dit... hoppas på att få fler tips här inne :)

• Marve

Novotel är kanonfint för hela familjen. Det ligger nere vi Älvsborgsbron och Tysklandsfärjan. Har man bil så finns det gratis parkering men det går även spårvagn i närheten. Det finns ett lekrum nere i foajen och filmvisning på tv uppe i restaurangen/frukostmatsalen. Det finns även en lite lekhörna vid restaurangen plus ett X-box. Vi betalade lite extra för att få ett rum mot älven till. Barnen älskade att så och titta ut genom fönstret när färjorna lade till alldeles nedanför. Vi käkade i middag i restaurangen 1 gång och det var jätteprisvärt och det var glass till barnen. Utsikten från middagsbordet är jättefin. Dom har några sulkyvagnar till utlåning vilket vi utnyttjade. Dom har varit med i Coophotellpremie så vi köpte 4 nätter så och 1 natt extra plus att vi ringde och bad om att få köpa upp oss till älvsutsikt (250kr/natt, tror jag). Jättefina rum med en skön soffa som blir extra säng. Finns även plats för en spjäl/resesäng. Badkaret var också populärt. Vi väljer Novotel nästa gång vi åker.

• jeeri74
    Marve skrev 2010-03-18 15:10:40 följande:
    Novotel är kanonfint för hela familjen. Det ligger nere vi Älvsborgsbron och Tysklandsfärjan. Har man bil så finns det gratis parkering men det går även spårvagn i närheten. Det finns ett lekrum nere i foajen och filmvisning på tv uppe i restaurangen/frukostmatsalen. Det finns även en lite lekhörna vid restaurangen plus ett X-box. Vi betalade lite extra för att få ett rum mot älven till. Barnen älskade att så och titta ut genom fönstret när färjorna lade till alldeles nedanför. Vi käkade i middag i restaurangen 1 gång och det var jätteprisvärt och det var glass till barnen. Utsikten från middagsbordet är jättefin. Dom har några sulkyvagnar till utlåning vilket vi utnyttjade. Dom har varit med i Coophotellpremie så vi köpte 4 nätter så och 1 natt extra plus att vi ringde och bad om att få köpa upp oss till älvsutsikt (250kr/natt, tror jag). Jättefina rum med en skön soffa som blir extra säng. Finns även plats för en spjäl/resesäng. Badkaret var också populärt. Vi väljer Novotel nästa gång vi åker.
    Det låter ju jättebra. Får bli nästa gång, nu har vi redan bokat Scandic crown. Verkade bra på nätet, någon som har några erfarenheter?
Svar på tråden Tips på barnvänliga hotell i Göteborg